امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب من فاطمه ام؛ پدرم محمد (ص)

کتاب من فاطمه ام؛ پدرم محمد (ص) به قلم محمدباقر پورامینی با موضوع روایت‌هایی از روزهای سراسر رنج، سختی و مظلومیت توأم با صلابت حضرت زهرا(س) تا شهادت ایشان است.


کتاب «من فاطمه‌ام، پدرم محمد(ص)» حاوی مطالبی از آتش فراق تا پس از شهادت و فرازهایی از زندگانی پربار حضرت زهرا(س) است که با مطالعه مطالب بیان شده در این اثر می‌توان با ویژگی‌های بی‌نظیر شخصیتی آن حضرت نظیر علم، صبر، عشق به خانواده و همسر، ولایت‌پذیری و آموزه‌های زیاد دیگری آشنا شد.


گزیده کتاب من فاطمه ام؛ پدرم محمد (ص)


هنگامی که فاطمه(س) درگذشت، بانگ از مردم مدینه برخاست و زنان مدینه در خانه فاطمه جمع شدند و شیون سردادند و فریاد می‌زدند: ای بانوی ما! ای دختر رسول‌الله و مردان نیز به حضور حضرت علی(ع) رسیدند در حالی که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) جلوی پدر نشسته بودند و می‌گریستند و مردم نیز از گریه آن دو گریه می‌کردند.


 در این هنگام ام‌کلثوم(س) در حالی که روبند بر چهره افکنده بود و ردایی بر خود پوشانده و دامن آن بر خاک کشیده می‌شد، بیرون آمد و گفت: یا رسول خدا! هم‌اکنون ما به واقع تو را از دست دادیم. فقدانی که هرگز پس از آن دیداری نخواهد بود. مردم جمع شدند و نشستند و منتظر بودند جنازه را بیرون آورند و بر آن نماز بگزارند. در آن هنگام ابوذر از درون خانه بیرون آمد و گفت: بروید که بیرون آوردن جنازه دختر رسول خدا(ص) به تاخیر افتاد. مردم برخاستند و رفتند.

صفحات کتاب :
76
کنگره :
‏‫‬‭BP27/2‏‫‬‭/پ9م9 1397
دیویی :
‏‫‬‭297/973
کتابشناسی ملی :
5445513
شابک :
‏‫‭978-622-6090-44-5‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه من فاطمه ام؛ پدرم محمد (ص)