امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نگاهی به زندگانی حضرت فاطمه معصومه (س)

در کتاب نگاهی به زندگانی حضرت فاطمه معصومه (س) آمده است که: خداوند متعال در اول ذی‌قعده‌ی سال 173 هجری قمری، دختری با نام فاطمه (س) به امام کاظم (ع) و همسر ایشان نجمه بخشید. 25 سال پیش در همین ماه نجمه پسری به نام رضا به دنیا آورد تا پس از پدر، بار امامت و هدایت شیعیان را به دوش کشد و پس از گذشت 25 سال این دومین فرزندی بود که پروردگار به او عنایت می‌کرد. فاطمه (س) به خاطر سرشت پاک و پرهیزکاری‌اش پس از مدتی "معصومه" لقب گرفت.

 ایشان زیر سایه‌ی پرمهر پدر و مادر، روزبه‌روز بزرگ‌تر شد. تا سرانجام در سن ده سالگی، پدر بزرگوارش به شهادت رسید و حضرت رضا (ع) به امامت برگزیده شد. او سال‌ها به هدایت مردم پرداخت تا این که پس از چندین سال به ناچار به مرو رفت و ولایت‌عهدی مامون ستمگر را پذیرفت. یک سال بعد، امام‌رضا (ع) نامه‌ای خطاب به حضرت معصومه (س) فرستاد و از وی خواست تا به او بپیوندد.

 پس از آن حضرت معصومه و گروهی از برادران و برادرزادگان امام به سوی مرو حرکت کردند. اما در میان راه حضرت دچار بیماری سختی شد و در دهم ربیع‌الثانی 201 هجری قمری چشم از جهان فروبست و در قم به خاک سپرده شد. هم‌اکنون بارگاه ملکوتی خواهر گرانقدر امام رضا (ع) چون نگینی در میان شهر می‌درخشد و همه روزه زائران فراوانی از نقاط مختلف ایران و جهان به زیارت آن حضرت می‌شتابند و به این وسیله نسبت به پیامبر و فرزندان او ابراز علاقه می‌کنند...

گزیده کتاب نگاهی به زندگانی حضرت فاطمه معصومه (س)

شهر مدینه چشم به راه تولد کودکی از خاندان پاک پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود. خانه امام کاظم (علیه السلام) حال و هوای دیگر داشت. نجمه همسر آن بزرگوار به امید تولد فرزندش روزشماری می کرد. شورو شادی در خانه ی امام موج می زد.

سرانجام انتظار به پایان رسید و خداوند در اول ذی القعده سال 173 هجری قمری ، دختری به امام هفتم حضرت امام کاظم ( علیه السلام) بخشید و نوزادی...

صفحات کتاب :
36
کنگره :
دیویی :
‭‮دا‬297/976‬‭ح9512ن 1396
کتابشناسی ملی :
4774614
شابک :
978-964-02-2802-9
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه نگاهی به زندگانی حضرت فاطمه معصومه (س)