کتاب منازل الاخره

زندگی پس از مرگ همراه با زندگی نامه مولف

امتیاز
5 / 5.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
65,000
10%
ت 58,500
نظر شما چیست؟

کتاب منازل الاخره نوشته شیخ عباس قمی، کتابی است درباره مرگ و حوادثی که پس از آن رخ می دهد. نویسنده ی این کتاب، منزلگاه‌هایی که انسان در عالم پس از مرگ در آن‌ها توقف می‌کند را به تصویر می‌کشد. انتشارات کتاب جمکران آن را به چاپ رسانده است. 

در ادامه مطلب می‌خوانید:

درباره کتاب منازل الاخره 

کتاب منازل الاخره، مجموعه‌ای از آیات، روایات و حکایت هایی است که درباره معاد و زندگی پس از مرگ سخن می گوید البته ناگفته نماند که ابتدای کتاب با شرح حالی از مرحوم شیخ عباس قمی شروع میشود که به قلم خود ایشان نگاشته شده است. نویسنده در این کتاب، با نگاهی حدیث‌شناسانه در صدد نشان دادن تصویری روشن از هر یک منزلگاه‌های مرگ و عالم پس از مرگ است و تلاش کرده است تا ضمن بر شمردن اهمیت و خطرات هر جایگاه، ابزاری برای نجات از هول و وحشت هرکدام، و وسیله‌ای برای دستیابی به سلامت و مصونیت در هر مقام، ارائه دهد. در این کتاب پس از هر بخش، داستان‌هایی از مرگ و حوادث مربوط به آن ذکر شده و در پایان کتاب نیز داستان‌هایی از خداترسان آمده است.
این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت سرنوشت انسان از نگاه دین پیشنهاد می‌کنیم. 

خلاصه کتاب منازل الاخره

این کتاب در ۹ فصل تهیه و گردآوری شده است. عناوین فصل های این کتاب عبارتند از: فصل اول: مرگ. فصل دوم: قبر. فصل سوم: برزخ. فصل چهارم: قیامت. فصل پنجم: بیرون آمدن از قبر. فصل ششم: میزان. فصل هفتم: حسابرسی. فصل هشتم: پرونده. فصل نهم: صراط. در خاتمه کتاب هم، نویسنده از عذاب جهنم سخن می گوید. در فصل اول کتاب که نویسنده، درباره مرگ سخن گفته است به حقیقت مرگ می رسیم. مرگ، دروازه ای گشوده به سوی حیات آخرت است. مرگ، پاسخگویی به دعوت ناگزیر خدای هستی بخش، در انتقال از سرای فانی و ناپایدار، به منزلگاهی باقی و پاینده است. مرگ، سفری نزدیک به دیار جاودانگی است. مرگ، برای انسانی که دل به خدا داده و با ایمان و یاد قیامت، عمل صالح را رهتوشه سفر آخرت خویش قرار داده است، شادمانی و آسایش و بازگشتی خجسته به سوی بهشت برین است. مرگ، برای او بشارتی به نعمت‌های جاودانه است. مرگ، برای او و الاترین شادمانی است. مرگ پلی برای عبور دادن مؤمن از شداید و ناگواری‌ها به سوی بهشت بیکرانه و نعمت‌های همیشگی است.

منازل الاخره صوتی

کتاب منازل الاخره صوتی تولید نشده است و در فراکتاب عرضه نشده است.

برشی از متن کتاب منازل الاخره

 پس فرمود صلی الله علیه وآله وسلم: آگاه شوید! هر کس مهربانی کند مرده‌ای را به صدقه، پس برای او است نزد خداوند از اجر مانند [کوه] اُحُد، و می‌باشد روز قیامت در سایه عرش خداوندی که نیست سایه ای جز سایه عرش خدا، و زنده و مرده به این صدقه نجات می یابند و حکایت شده که امیر خراسان را در خواب دیدند که می گفت: «بفرستید برای من آنچه را که می اندازید برای سگان خود که من محتاجم به آن». علامه مجلسی رحمه الله در زاد المعاد فرموده: «و باید که مردگان را فراموش نکنند زیرا که دست ایشان از اعمال خیر کوتاه گردیده و از جانب فرزندان و خویشان و برادران مؤمن امیدوارند و احسان ایشان را چشم به راهند خصوصاً در دعا کردن در نماز شب و بعد از نمازهای فریضه و در مشاهدِ مُشَرّفه پدر و مادر را زیاده از دیگران باید دعا کرد و اعمال خیر برای ایشان بعمل آورد و در خبر است که بسا فرزندی که در حال حیات پدر و مادر عاق ایشان باشد و بعد از فوت ایشان نیکوکار گردد به سبب اعمال خیری که برای ایشان بعمل آورد.

بسا فرزندی که در حال حیات پدر و مادر نیکوکار باشد و بعد از فوت ایشان عاق گردد به سبب آنکه اعمال خیری که باید از برای ایشان بعمل آرد کم به عمل آورد و عمده خیرات برای پدر و مادر و سایر خویشان، آنست که قرض ایشان را ادا کند…

منازل الاخره pdf

کتاب منازل الاخره pdf

دانلود کتاب زندگی پس از مرگ شیخ عباس قمی

دانلود کتاب منازل الاخره در فروشگاه اینترنتی فراکتاب، موجود نمی‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه، نسخه چاپی آن را خریداری و مطالعه کنید.

انتشارات کتاب جمکران

مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاه بزرگ تشیّع و نماد فرهنگ مهدویت از اواخر دهه ۶۰ شمسی شروع به عرضه کتاب و محصولات فرهنگی کرد. با همین هدف انتشارات کتاب جمکران، از سال ۱۳۷۳ با هدف نشر و گسترش معارف دینی و مهدوی و خدمت به دلدادگان حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه با عنوان «انتشارات مسجد مقدس جمکران» تأسیس شد. انتشارات تا اوایل دهه هشتاد فعالیت جدی نداشت ولی به تدریج، با رشد چشمگیر تیراژ و عنوان، به یکی از انتشارات مطرح در حوزه معارفی تبدیل شد. احیاء تراثی و پاسخگویی به شبهات مهمترین اهداف انتشارات در دوره اول به شمار می‌رود.

کتاب منازل الاخره pdf

دانلود رایگان کتاب منازل الاخره pdf در دسترس عموم قرار نگرفته است. لذا برای دریافت نسخه چاپی آن می توانید به سایت و یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کرده و آن را سفارش دهید و از خواندن آن لذت ببرید.

خرید کتاب منازل الاخره

خرید کتاب منازل الاخره در فراکتاب با تخفیف ویژه در دسترس شماست.

خرید کتاب منازل الاخره

مشخصات کتاب منازل الاخره در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتاب جمکران
نویسنده: شیخ عباس قمی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 265
قالب: چاپی با تخفیف ویژه
موضوع: زندگی پس از مرگ همراه با زندگی نامه شیخ عباس قمی
صفحات کتاب :
265
کنگره :
‏‫‬‭‬‭BP222‮‏‫‬‭‭/ق8م86 1395‬
دیویی :
‏‫‬‭‬‭297/44
کتابشناسی ملی :
4907774
شابک :
978-964-6705-19-7
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه منازل الاخره