امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

کتاب رمضان با قرآن (سی روز، سی درس) با همکاری مرکز فرهنگی درس هایی از قرآن توسط آستان قدس رضوی چاپ شده است. این کتاب ترکیبی از کلمات قرآنی و تفسیری و نکاتی از روایات امامان معصوم برای سی روز رمضان تنظیم شده است.

معرفی کتاب رمضان با قرآن

«رمضان با قرآن؛ 30 روز، 30 درس» برگزیده‌ای از «تفسیر نور» حجت‌الاسلام محسن قرائتی است. مطالب کتاب با زبان و شرحی ساده و قابل فهم بیان شده. رمضان ماه مهمانی خدا، روزه، تدبرّ در قرآن، امتیازات قرآن، دعا، اهمیت نماز، امر به معروف و نهی از منکر، تفسیر سوره حمد، نمازشب، دو واجب فراموش شده، پدر و مادر، شکر و سپاسگزاری، مأموران الهی، مقدّسات در اسلام، هجرت، تفسیر سوره قدر، مقدرّات، اهل بیت، مودّت اهل‌بیت، امامت و ولایت، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، شفاعت، گناه و نافرمانی، توبه، معاد، انفاق، مسجد، آداب اجتماعی، خانواده و سرانجام عید رستگاران عنوان این 30 درس است.

برشی از متن کتاب رمضان با قرآن

ای کسانی که ایمان آوردید! روزه بر شما مقرر گردید، همان گونه که بر کسانی که پیش  از شما بودند مقرر شده بود، باشد که پرهیزگار شوید.(سوره بقره آیه 183)
تقوی، به معنای خویشتن داری از گناه است. بیشتر گناهان، از دو ریشه غضب و شهوت سرچشمه می گیرند. و روزه، جلوی تندی های این دو غریزه را می گیرد و لذا سبب کاهش فساد و افزایش تقواست.

درباره نویسنده کتاب

حجت الاسلام محسن قرائتی متولد 1324 در شهر کاشان هستند. پدر ایشان علی‌نقی قرائتی از متدینین بازار کاشان بود. از آنجا که پدربزرگ وی در دوره سلطنت رضاشاه و با وجود خفقان فراوان، اقدام به برگزاری جلسات قرائت قرآن در منزل خود می‌نمود، شهرت و بعدها نام‌خانوادگی وی قرائتی نام گرفت.

محسن قرائتی با راهنمایی پدر خود، در ۱۴ سالگی وارد حوزه‌علمیه کاشان شد و در کنار دروس حوزه در درس تفسیر شیخ علی آقا نجفی شرکت می‌کرد. وی از سال دوم به حوزه علمیه قم رفت و در مدرسه خان و مدرسه آیت‌الله گلپایگانی به تحصیل مشغول شد. پس از آن نیز به حوزه‌ی علمیه نجف رفت و پس از بازگشت به مطالعه و مباحثه تفاسیر مختلف مانند مجمع البیان مشغول شد و اقدام به یادداشت برداشت‌های تفسیری خود نمود.

دانلود رایگان کتاب رمضان با قرآن

این کتاب به همت نشر زائر رضوی وابسته به واحد فرهنگی حرم مطهر امام رضا علیه السلام در فراکتاب رایگان عرضه شده است.

دیویی :
‏‫‭297/179
کتابشناسی ملی :
3191599
شابک :
978-600-5421-36-1
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
120
کنگره :
‏‫‭BP98‏‫‭/ق35ت7018 1392

کتاب های مشابه رمضان با قرآن (سی روز، سی درس)