کتاب غریب پیروز pdf رایگان

پیام رهبرمعظم انقلاب (مدظله العالی) به کنگره جهانی حضرت رضا (ع)

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب غریب پیروز

کتاب غریب پیروز با محوریت بررسی ابعاد زندگی امام رضا (ع) از منظر رهبر معظم انقلاب توسط اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ پنجم رسید و منتشر شد. اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای زائران حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و با توجه به تناسب موضوع پیام مقام معظم رهبری به کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با ابعاد زندگی سیاسی و اجتماعی حضرت رضا (ع) این پیام را در قالب کتابی با عنوان «غریب پیروز» تدوین و چاپ کرده است.


کتاب غریب پیروز حاوی پیام رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است که در سال 1363 به کنگره جهانی حضرت رضا (ع) ارائه شده است و اوضاع سیاسی و اجتماعی دوران خلافت اموی و زوایای تاریک آن، تحلیل مسائل و رویدادهایی چون ولایتعهدی امام رضا(ع) و تاثیر متقابل آن بر جهان اسلام و دستگاه عباسیان از جمله عناوینی است که در کتاب «غریب پیروز» بیان شده است. «بزرگ‌ترین هنر امام علی بن موسی‌الرضا (ع) در نبرد پنهان سیاسی»، «تشکیل نظام اسلامی»، «آغاز امامت»، «علویان و مامون»، «اوضاع مامون»، «تدابیر امام رضا (ع)»، «اعلان امامت»، «مسیر حرکت و پیروز حقیقی» و... از جمله موضوعاتی است که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

گزیده کتاب غریب پیروز

مهم ترین چیزی که در زندگی ائمه(عهم) به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته (است)، عنصر «مبارزۀ حاد سیاسی» است. از آغاز نیمۀ دوم قرن اول هجری که خلافت اسلامی به طور آشکار با پیرایه های سلطنت آمیخته شد و امامت اسلامی به حکومت جابرانۀ پادشاهی بدل گشت، ائمۀ اهل بیت (عهم)، مبارزۀ سیاسی خود را با شیوه ای متناسب با اوضاع و شرایط، شدت بخشیدند. این مبارزه، بزرگ ترین هدفش تشکیل نظام اسلامی و تأسیس حکومتی بر پایۀ امامت بود.

بی شک، تبیین و تفسیر دین با دیدگاه مخصوص اهل بیت وحی (عهم) و رفع تحریف ها و کج فهمی ها از معارف اسلامی و احکام دینی نیز هدف مهمی برای جهاد اهل بیت (عهم) به حساب می آمد؛ اما طبق قرائن حتمی، جهاد اهل بیت (عهم) به این هدف ها محدود نمی شد و بزرگ ترین هدف آن، چیزی جز تشکیل حکومت علوی و تأسیس نظام عادلانۀ اسلامی نبود.

کنگره :
‏‫DSR1692‭‬ ‭/چ9‏‫‭غ4 1397
دیویی :
‏‫‬‭955/0842092
کتابشناسی ملی :
5343516
شابک :
978-622-6090-29-2
سال نشر :
‏‫1397
صفحات کتاب :
96

کتاب های مشابه غریب پیروز