امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آستان بندگی

در بخشی از کتاب آستان بندگی فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب به معتکفان آمده است که فرموده‌اند: «توصیه من این است که در این سه روزی که شما در مسجد هستید، تمرین مراقبت از خود بکنید؛ حرف که می‌زنید، غذا که می‌خورید، معاشرت که می‌کنید، کتاب که می‌خوانید، فکر که می‌کنید، نقشه که برای آینده می‌کشید، در همه این چیزها مراقب باشید رضای الهی و خواست الهی را بر هوای نفستان مقدم بدارید و تسلیم هوای نفس نشوید.»

همچنین موضوعات «سنگ تمام»، «یک تیر و چند نشان»، «دور از اغیار»، «دست نیاز» و «در خلوت اعتکاف» از دیگر مطالب ارائه شده در کتاب آستان بندگی است.

گزیده کتاب آستان بندگی

اعتکاف عبادتی است که در ادیان دیگر نیز وجود دارد. اما آیا اعتکاف در آن ادیان، همانند اعتکاف در اسلام است یا کیفیت و شروطش متفاوت است؟ به درستی معلوم نیست که اعتکاف در ادیان دیگر، چه کیفیتی داشته است، به ویژه اینکه با تحریف ادیان آسمانیِ قبل از اسلام، بسیاری از عبادات آن ها به فراموشی سپرده شده و از آن ها جز صورتی بی روح باقی نمانده است. آنچه به صراحت از قرآن دریافت می شود، اصل وجود عبادتی به نام اعتکاف است که در بسیاری از ادیان الهی، ازجمله اسلام وجود داشته است؛ اما از چگونگی کیفیت و شروطش اطلاعی در دست نیست.

صفحات کتاب :
56
کنگره :
BP188/2‏‫‭‏‫‬‭/آ5 1396
دیویی :
297/354
کتابشناسی ملی :
5114637
شابک :
978-600-99939-7-0‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه آستان بندگی