امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هم ناله با خورشید

کتاب هم ناله با خورشید به مناسبت شهادت امام جواد (ع) به کوشش جعفر صدیقی به رشته تحریر در آمده و توسط اداره تولیدات فرهنگی حرم مطهر امام رضا (ع) تولید و توسط زائر رضوی منتشر شده است.


یکی از اصول تربیت صحیح و روش های مؤثر تأثیرگذاری بر دیگران، الگوسازی است. ما با الگوپذیری از اهل بیت (ع) که راه درست چگونه زیستن را می آموزند، خود را در معرض نسیم روح افزای معارف الهی قرار می دهیم. در سبک زندگی ائمه اطهار (ع)، به تمام جوانب دنیوی و اخروی، شخصی و اجتماعی و نیز ظاهری و باطنی توجه شده است که با معرفی کتاب «هم ناله با خورشید» فرصتی مناسب برای بهره گیری دلباختگان مکتب ولایت و امامت از سخنان حکمت آمیز امام جواد (ع) فراهم شده است.


در بیان خورشید، جوادالائمه (ع) در مکتب خورشید، در نگاه شیعیان، مأمون در شگفت از فضایل امام جواد (ع)،  اوضاع سیاسی دوران به امامت رسیدن امام جواد (ع)، مولای جوان، نور ولایت در منبر هدایت، سبک زندگی اسلامی، ریشه های طرح به شهادت رساندن امام جواد (ع)، مَحرمِ نامَحرم، مظلومیت امام جواد (ع) در واقعه شهادت عناوین کتاب «هم ناله با خورشید» است.

گزیده کتاب هم ناله با خورشید

همانطورکه در مقدمه گفته شد، ما با بهره مندی از میراث ماندگار اسلام، یعنی قرآن و فرمایشات اهل بیت به برنامه ای همه جانبه برای جامعۀ اسلامی دست پیدا خواهیم کرد. دراین باره مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرموده اند: «همین بحث سبک زندگی و اُسلوب زندگی به حسب نظر اسلام ...، [این معیاری است که] خودمان را عیارسنجی کنیم؛ رفتار ما در محیط کار چگونه است؟


 رفتار ما با همسر و فرزند چگونه است؟ رفتار ما در محیط زندگی و محیط اجتماعی چگونه است؟ رفتار ما با زیردست چگونه است؟ با کسی که بالادست ماست، رفتار ما چگونه است؟ رفتار ما با دوست چگونه است؟ با دشمن چگونه است؟ اینها همه در اسلام اندازه و معیار دارد. خودمان را بسنجیم؛ این می شود عیار خویش را سنجیدن، خود را درست شناختن. اگر از اینجا شروع کردیم، بنیان زندگی ما، بنیان کار ما در همۀ بخش ها...، تقویت خواهد شد.»

صفحات کتاب :
24
کنگره :
‏‫‬‭BP48‏‫‬‭/ھ8 1394
دیویی :
‏‫‬‭297/9582
کتابشناسی ملی :
3940117
شابک :
‏‫‬‭978-600-299-204-8
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه هم ناله با خورشید