امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب یادداشت‌هایی درباره فرهنگ و مطالعات فرهنگی

کتاب یادداشت هایی درباره فرهنگ و مطالعات فرهنگی نوشته اسماعیل نوده فراهانی یکی از کارکردهای علم و بالاخص علوم اجتماعی، تفسیر و توضیح و به عبارتی معنادار ساختن تحولات، وقایع و روابط موجود و حتی مفقود انسانی است که به صورت بی وقفه به توصیف، تجویز و بازسازی انسان و جهان پیرامون آن می پردازد. 

بنابراین، علوم اجتماعی و گفتمان علمی آن نه تنها محدود و محصور به دایره متخصصان و پژوهشگران اجتماعی نیست، بلکه در هر زمان و مکانی در حال اثربخشی و نظم آفرینی و جهت دهی به رفتار، کردار و انتخاب انسان ها و جوامع است. این مجموعه منتخبی از مقالات یک فعال و پژوهشگر فرهنگی است که تا حدودی موفق شده است چشم انداز منسجمی از مطالعات فرهنگی و تحلیل اقدامات فرهنگی نهادها و سازمان های مردم نهاد را پیش روی مخاطبان قرار دهد. 

نویسنده مجموعه پیش رو امیدوار است تا طیفی از مخاطبان را که عمدتاً شامل دانشجویان علوم اجتماعی، علاقمندان علوم انسانی، فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی و فعالان دانشجویی و همچنین سیاستگذاران فرهنگی می شود با خود همراه و همگام سازد. یادداشت‌های این مجموعه در قالب پنج فصل سامان دهی شده است: مطالعات فرهنگی، فرهنگ و خانواده، فرهنگ و دفاع مقدس، فرهنگ اقتصادی و در حاشیه فرهنگ.

گزیده کتاب یادداشت‌هایی درباره فرهنگ و مطالعات فرهنگی

مناسبات "قدرت و فرهنگ" از نقاط کانونی مطالعات فرهنگی و از مهمترین چالش های آن به ویژه در ایران است. فهم این نکته که در عالم مدرن، جدال قدرت ها نظام معرفت، بهداشت، ورزش، هنر و ... را می آفریند از مهمترین دستاوردهای مطالعات فرهنگی برای تمدن غربی است. ضمن اینکه پیشنهاد مطالعات فرهنگی برای حل این معضل ، مشارکت در فرآیند شکل گیری قدرت است.

صفحات کتاب :
254
کنگره :
‏‫‬‭HM621‏‫‭/ن9ی2 1395
دیویی :
306
کتابشناسی ملی :
4029131
شابک :
978-964-531-926-5
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه یادداشت هایی درباره فرهنگ و مطالعات فرهنگی