امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حجاب؛ از پیشینه تا پیامدها

کتاب حجاب؛ از پیشینه تا پیامدها نوشته علی محمدی آشنانی است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. مجموعه رهنما که تاکنون ۱۳۰ جلد از آن به همت انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد. 

کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسایل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند. «حجاب؛ از پیشینه تا پیامدها» جلد 70 این مجموعه است.

گزیده کتاب حجاب؛ از پیشینه تا پیامدها

کلمۀ حجاب در لغت، به این معانی آمده است: پوشش، وسیله پوشش، پرده، حایل، منع کردن، نقابی که زنان چهرۀ خود را بدان می پوشانند، روی بند و نیز چادری که زنان سر تا پای خود را با آن می پوشانند. در اصطلاح فقیهان مسلمان، حجاب به معنای «پوشش مخصوص زنان» است. البته در قدیم، فقها برای پوشش زنان، از واژۀ «ستر» استفاده می کرده اند. 

برخی، از همان آغاز، با نگرش بدبینانه به مسئله پوشش زنان، دربارۀ حجاب اسلامی دچار برداشت های نادرست شده و پنداشته اند که حجاب اسلامی به معنای حبس و پشت پرده قرارگرفتن زنان است! بدون شک، چنین پنداری نادرست است؛ زیرا حجاب اسلامی هرگز به معنای پرده نشینی و محروم بودن از حضور در صحنۀ فعالیت های اجتماعی نیست؛ بلکه به معنای وجوب پوشش جسم و ممنوعیت خودآرایی زن درمقابل مردان بیگانه است.

دیویی :
‏‫‭297/636
کتابشناسی ملی :
2827279
شابک :
‏‫978-600-6543-43-7‬
سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
60
کنگره :
‏‫‭BP230/17‏‫‭/م282ح3 1391

کتاب های مشابه حجاب؛ از پیشینه تا پیامدها