نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رساله رایانه

کتاب رساله رایانه نوشته روح الله حبیبیان است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. مجموعه رهنما که تاکنون ۱۳۰ جلد از آن به همت انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد. کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسایل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند. «رساله رایانه» جلد 108 این مجموعه است.

گزیده کتاب رساله رایانه

شرط مهم در این مسیر آن است که این ابزار و امکان نوین در کنار مصالح و خدمات مثبتی که به انسان می دهد، دارای مفاسد، مشکلات و مضرات زیادی نباشد تا در یک جمع بندی عقلایی نگوییم مفاسد و مضرات این وسیله از مصالح و خدمات آن بیشتر است؛ زیرا در این صورت عقل حکم می کند که از مصالح حداقلی آن صرفنظر کنیم. 

در غیر این صورت هر وسیلۀ جدیدی که دارای مصالح و ثمرات بالا برای زندگی و رفاه بشر باشد، مورد تأیید شرع و دین محسوب می شود و رایانه نیز از همین مقوله به حساب می آید که می توان به وسیلۀ آن بسیاری از نیازها و ضرورت های زندگی روزمره را آسانتر و در زمانی کوتاهتر به انجام رساند، هرچند در بهره مندی از این ابزار نباید مسئلۀ رعایت قواعد کلی شریعت را از یاد برد و باید با یادگیری کامل این اصول و قواعد از افتادن در دام استفادۀ نامشروع و رفتارهای خلاف پرهیز کرد.

صفحات کتاب :
48
کنگره :
‏‫QA76/9‭‭‬ /ج9‏‫‭ح2 1396
دیویی :
‫‬‮‭175
کتابشناسی ملی :
4725608
شابک :
978-964-02-2708-4
سال نشر :
‏‫1396

کتاب های مشابه رساله رایانه