امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,350
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نمی از یم رمضان

 کتاب نمی از یم رمضان، دربردارنده مجموعه‌ای از دعاها ویژه هر روز از ماه رمضان است. این کتاب نوشته محمدامین پورامینی و توسط انتشارات دفتر نشر معارف منتشر شده است.

گزیده کتاب نمی از یم رمضان

دعاهایی که برای روزهای ماه مبارک رمضان وارد شده است را ابن‌عباس از لسان پیامبر (ص) نقل کرده است. مصدر این دعاها کتاب «اقبال الاعمال» سید ابن‌ طاووس و دو کتاب کفعمی است، از وی در زمینه دعا دو کتاب «البلد الامین» و «المصباح» را داریم. این دعاها نیز در البلد الامین و مصباح او نقل شده است. مرحوم سید ابن طاووس نیز بسیاری از این دعاها را با تفاوت مختصری در «اقبال الاعمال» آورده است که از همین طریق به «بحارالانوار» منتقل شده است.

همچنین مرحوم علامه مجلسی در کتاب «زاد المعاد» دعاهای هر روز ماه مبارک را نقل کرده است، که پس از آن به «مفاتیح‌الجنان» مرحوم حاج شیخ عباس قمی منتقل شده است. سند این دعاها گرچه مُرسل است، ولی از باب تسامح در ادلّه سنن، خواندن آن خوب و دارای ثواب خواهد بود، علاوه بر آن‌که دارای پیام‌های بسیار زیبا وسازنده در ابعاد فردی واجتماعی و تربیتی است. همچنین کفعمی در «البلد الامین» ثواب این دعاهای با عظمت را برای ایام ماه مبارک نقل کرده است که محدث قمی آن را در «مفاتیح‌الجنان» نیاورده است.»

صفحات کتاب :
240
کنگره :
BP270 ‭/ر8‏‫‭پ93
دیویی :
‭297/774‬
کتابشناسی ملی :
3491858
شابک :
‫‬‭978-964-531-659-2
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه نمی از یم رمضان