نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صوتی فهم فلسفه، اندیشه معاصر

کتاب صوتی فهم فلسفه، اندیشه معاصر به تحلیل و معرفی فلیسوفان پس از انقلاب صنعتی می‌پردازد و به قلم فیلسوف بزرگ خانم «جون ا.پرایس» نوشته شده است. کتاب صوتی فهم فلسفه، اندیشه معاصر یکی از سه جلد کتاب از مجموعه‌ی «فهم فلسفه» است. عناوین دیگر این مجموعه عبارتند از: «اندیشه در روزگار باستان و دوره‌ یونانی‌مآبی» و «فلسفه در قرون وسطی و دوران تجدد».

کتاب صوتی فهم فلسفه، اندیشه معاصر در هفت فصل به بررسی و معرفی فیلسوفان سودباور، فردیت، فلسفه‌ی فرآیند و تحلیلی، پدیدارشناسی و اگزیستانسیالیسم می‌پردازد.

درباره جون ا.پرایس نویسنده کتاب صوتی فهم فلسفه، اندیشه معاصر

خانم جون ا.پرایس دارای درجه‌ی دکتری فلسفه از دانشگاه ایالتی آریزونا و استاد ممتاز فلسفه و مطالعات دینی در کالج شهر مسا واقع در آریزوناست. او مدت سی‌وپنج سال در دوره‌ی لیسانس برای دانشجویان فلسفه تدریس کرده است.

گزیده کتاب صوتی فهم فلسفه، اندیشه معاصر

اخلاقیات باز بر روی خودسازی فرد تمرکز می‌کند. از زمان سقراط تا حال حاضر، فریاد قهرمانان اخلاق را شنیده‌ایم که ندا داده‌اند: «با خویشتن خود صادق باش.» برگسون عارفانی چون مسیح و بودا و قدیسان تمام ادیان دنیا را به چشم قهرمانان راستین اخلاق می‌دید. آن‌ها ما را به سوی جامعه‌ای آرمانی هدایت می‌کنند که همه کس را شامل می‌شود.

برگسون می‌گفت اخلاقیات باز و اخلاقیات بسته در درون هر یک از ما وجود دارد و این دوگانگی اخلاقی سرچشمۀ تعارضات اخلاقی در درون ماست. در کنار ظرفیت غرض‌ورزی نسبت به دیگران، ما از ظرفیت عشق عام و فراگیر نیز برخورداریم. در کنار احساس عمیق غرور ملی، این آگاهی نیز وجود دارد که همۀ آدم‌ها سزاوار احترام‌اند.

صفحات کتاب :
256
کنگره :
B791‏‫‭/پ4ش9
دیویی :
‏‫‭190
کتابشناسی ملی :
‎2‎2‎1‎0‎3‎6‎3
شابک :
978-964-334-337-8
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه فهم فلسفه، اندیشه معاصر