نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چهل حدیث از امام کاظم (ع)

کتاب چهل حدیث از امام کاظم (ع) از سری محصولات اداره امور فرهنگی است که برای آشنایی زائران و مجاوران با سخنان گهربار امام موسی کاظم(ع) به رشته تحریر درآمده و توسط معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی منتشرشده است.


بازخوانی سخنان گهربار امامانِ هدایت، ضرورتی فرا زمانی است که در هر روزگار و زمانی می تواند فرزندان آن روزگاران را به اندیشه ی درست و مسیر حق، رهنمون سازد. و شاید به همین دلیل است که در روایات، تأکید فراوانی برحفظ احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل بیت آن حضرت شده است و حفظ و انتقال احادیث، ارج و اهمیتی فراوان یافته و پاداش بهشت برای آن مقرر گردیده است.


روشن است که انتقال و حفظ احادیث معصومین علیهم السلام به معنای حفظ و اشاعه ی گوهرهای بی بدیلی از دانش و حکمت است که از معدن الهی آن استخراج شده و همواره همچون چراغی روشن، راه فرزندان آدم را نورافشان می کند. حفظ چهل حدیث، مورد تأکید پیامبراعظم اسلام صلی الله علیه و اله و توجه ویژه ی عالمان دین بوده است. از این رو اربعینی از سخنان امام کاظم علیه السلام به همه ی دوستداران اهل بیت علیهم السلام تقدیم می گردد. تا مؤمنان از خورشید پر فروغ اندیشه ی آن حضرت، خوشه های نور بچینند و از فروغ عالم آرای آن، بهره ور گردند.

گزیده کتاب چهل حدیث از امام کاظم (ع)

الغضب مفتاح الشر

خشم، کلید بدی است.

خوب است که در حق کسی بد نکنی

پیوسته مسیر عشق را سد نکنی

فرمود: غضب کلید هر شر باشد

هشدار که بدخویی بی حد نکنی


کنگره :
‏‫‭PIR8134‭‬ ‭/ف2316‏‫‭چ9 1387
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬1/62
کتابشناسی ملی :
‎1‎6‎2‎5‎5‎2‎9
شابک :
‏‫‭‫‭978-964-2784-48-6
سال نشر :
1387
صفحات کتاب :
48

کتاب های مشابه ملکوت هفتم