امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مروری بر طیف نگاری تشدید مغناطیسی (MRS)

کتاب مروری بر طیف نگاری تشدید مغناطیسی (MRS) نوشته عرفان ساعت چیان و علیرضا منتظرابدی توسط انتشارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شده است. دانش پزشکی امروزی نیاز بی چون و چرایی به روش های تصویربرداری و دستاورد فن آوری در گسترش آن دارد. امروزه پزشکی بدون بکارگیری این فن آوری ها، توان پاسخگویی به نیازها و دشواری های کارهای نوین را ندارد.

 از این رو تصویربرداری پزشکی بخشی جداناشدنی ازآموزش دانش پزشکی در سراسر جهان می باشد و دانشجویان و کارکنان در این زمینه باید دید خوب و آگاهی درستی از آن پیدا کنند. نوشته ای که در پیش رو دارید بخش هایی از دانش رو به گسترش تصویربرداری تشدید مغناطیسی در زمینه طیف نگاری تشدید مغناطیسی است که به منظور استفاده دانشجویان علاقه مند در رشته های پزشکی، تصویربرداری پزشکی و فیزیک پزشکی و همچنین کارشناسان رادیولوژی نگارش یافته و از سویی نگارش بگونه ایست که می تواند برای رشته های دیگر و دوست داران این زمینه سودمند باشد.

گزیده کتاب مروری بر طیف نگاری تشدید مغناطیسی (MRS)

بیماری مولتیپل‌اسکلروزیس(MS) یک بیماری خود‌ایمنی مزمن و التهابی است که در آن سیستم ایمنی بدن به سیستم عصبی مرکزی حمله می‌کند. علائم این بیماری، شدت بروز آن و همچنین سیر بیماری از فردی به فرد دیگر متفاوت است. تشخیص بیماری ام اس به این دلیل که علائم و نشانه های مشابه دیگر بیماری ها دارد دشوار است. متابولومیکس یکی از روش‌های نوین در تشخیص زود‌هنگام بیماری‌هاست. 

در تحقیق پیش‌رو با‌استفاده از روش اسپکتروسکوپی NMR که یکی از ابزارهای متابولومیکس و متابونومیکس است به بررسی پروفایل متابولیکی این بیماران و مقایسه آن با افراد سالم خواهیم پرداخت. با‌استفاده از طیف‌سنجی H1‌-NMR طیف‌های اختصاصی که نشان‌دهنده متابولیت خاصی است، به‌دست می‌آید و به این روش می‌توان به بیومارکرهای اختصاصی بیماری دست‌یافت. هدف شناسایی پروفایل متابولیکی بیماران مبتلا به مولتیپل‌اسکلروزیس و مشخص نمودن بیومارکر به‌منظور تشخیص زودهنگام، آسان و کم‌هزینه مولتیپل‌اسکلروزی است.

صفحات کتاب :
168
کنگره :
‭RC78/7‬
دیویی :
‭616/07548‬
کتابشناسی ملی :
7375216
شابک :
‭978-600-369161-2‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه مروری بر طیف نگاری تشدید مغناطیسی (MRS)