امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نور هدایت

کتاب نور هدایت و موضوع قرآن کریم در سخنرانی های ایراد شده در حرم مطهر رضوی، مجلد چهارم از دومین مجموعۀ مشکات است که تقدیم ارادتمندان امام مهربانی ها، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می شود.

گزیده کتاب نور هدایت

قبل از اینکه خَلقِ عالَم خَلق شوند، خداوند راهنما خلق کرده است. اوّلین انسانی که خداوند خلق کرده است، کیست؟ حضرت آدم ابوالبشر (ع). یعنی قبل از اینکه به این مدرسه {یعنی دنیا} شاگرد بیاید، خداوند معلم فرستاده است تا یک ثانیه هم هیچ شاگردی بدون معلم نباشد! حالا اگر شاگردان از معلم استفاده نکردند، تقصیر خداست یا تقصیر خودمان؟! باید باور کنیم که خدا برای دنیای تاریک، راهنما قرار داده و این راهنماها را خودش تربیت کرده است. قرآن می فرماید:َّوَ عَلمَ آدَمَ الأسماءَ کُلهَا...

سپس علم اسماء (علم اسرار آفرینش و نام گذاری موجودات)را همگی به آدم آموخت... . خداوند، پیامبران را مثل حضرت آدم (ع)، تربیت کرده است. خدا وجود نازنین محمد مصطفی(ص) را تربیت کرده است، امامان را تربیت کرده است؛ خدا و پیامبران و امامان هم، علما را تربیت کرده اند.

امروز راهنمای زندگی من و شما علما هستند. چطور بچۀ کلاس اوّل باور می کند که ا گر می خواهد موفق باشد، باید معلم بودن معلمش را باور کند؛ من و شما هم اگر می خواهیم به جایی برسیم، باید باور کنیم که خدا برای ما راهنمایانی خلق کرده است به نام: پیامبران و امامان و فقها. راهنما را باید خدا معین کند، نه شورای چند نفره! راهنما را باید خدا مشخص کند؛ چون هیچ کس غیر از او، پیچ وخَم عالَم را نمی داند.


صفحات کتاب :
88
کتابشناسی ملی :
3862701
شابک :
978-600-299-135-5
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه نور هدایت