شجره نامه پیامبران

با نگاهی به شجره نامه پیامبران در قرآن، پیامبران اوالعزم زندگینامه چهارده معصوم (ع) صحابه اهل بیت (ع) و امامزاده ها و معصوم زاده های ایران

امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب شجره نامه پیامبران و معصومین (ع)، نوشته ی یحیی آشکاران می باشد و توسط انتشارات نجم الهدی منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب شجره نامه پیامبران و معصومین

کتاب شجره نامه پیامبران و معصومین (ع) نتیجه سال‌ها مطالعه و تلاش نویسنده در زمینه آموزش معارف دینی به جوانان و نوجوانان است. یکی از علومی که قرآن کریم بی‌اندازه بدان توجه نموده است تاریخ است و در بیش از نیمی از آیات خود تاریخ زندگی انبیا و سایر شخصیت ها را به‌طور کوتاه بیان داشته است. هدف قرآن از بیان قصه‌ها و تاریخ گذشته هدایت انسان است تا آدمی با مطالعه تاریخ گذشتگان راه درست آینده را انتخاب کند. 
قرآن کریم دراین باره می‌فرماید: لقدکان فی قصصهم عبره لاولی الالباب (آیه ۱۱۱ یوسف (ع)) تاریخ در قرآن کریم عین حقیقت است و هرگز قصه خیالی درآن راه ندارد داستان هستی است سرگذشت خداوند و همه مخلوقات او به ویژه انسان است. این کتاب برای شناساندن بزرگان دین به جوانان نوشته شده است تا قدمی باشد برای آشنایی نسل امروز با قرآن.

خلاصه کتاب شجره نامه پیامبران و معصومین

نویسنده در مورد این کتاب می گوید:
« کتاب فوق گلچینی از مطالعه و تحقیق و پژوهش چند ساله حقیر بوده که به تشویق و توصیه بعضی از دوستان، خانواده محترم و برادر گرامیم، حاج شیخ علی آشکاران بر آن شدم کتاب حاضر را که شامل شجرنامه پیامبران، امامان معصوم (ع)، صحابه و امام زادگان می باشد را گردآوری نموده و به چاپ برسانم. به حمدالله توفیق حاصل شد که از بین خروارها مطالب و شعر و مرثیه و پندهای گوهربار گنجینه ای با دقت انتخاب که در این مجموعه به زیور طبع درآمده و تقدیم حضور شیفتگان علوی و دوستداران مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گردید.»
به سند معتبر روایت شده که ابوذر از حضرت رسول خدا (ص) پرسید که انبیاء الهی چند نفر بوده اند؟ پیامبر در جواب فرمود ۱۲۴۰۰۰ نفر سپس پرسیدند: چند نفر از آنها پیامبران مرسل بودند؟ آن حضرت فرمود 313 نفر مبعوث به رسالت شده اند (مرسل بوده اند) آنگاه پیامبر (ص) بیان داشتند که اولین پیامبر بنی اسرائیل موسی و آخرین آنها عیسی بود و ۶۰۰ نفر نبی در فاصله زمانی بین این دو ابلاغ رسالت می نمودند، ابوذر عرض کرد یا رسول الله خداوند چند کتاب بر خلائق نازل فرمود ایشان در جواب فرمودند ۱۰۴ کتاب که ۵۰ کتاب بر حضرت شعیب، ۳۰ صحیفه بر ادریس، ۲۰ صحیفه و صحف بر حضرت ابراهیم، تورات را بر موسی، انجیل را بر عیسی، زبور را بر داوود و فرقان (قرآن) را بر من نازل نموده است که در مجموع ۴۰۱ کتاب می شود بعضی عقیده دارند که لقمان، ذوالقرنین، وطالوت نیز از پیامران الهی بوده ولی اغلب مفسرین و ارباب حدیث بر این مطلب نظر دارند که آنها از پیامبران نبوده اند بلکه از عبادالصالحین می باشند.

برشی از متن کتاب شجره نامه پیامبران و معصومین

معنای اسم: آدم یعنی آفریده شده از سطح خاک
پدر و مادر: خداوند متعال آدم را از خاک آفرید و جان در او دمید
تاریخ ولادت: قبل از هبوط آدم (ع)
مدت عمر: ۹۳۰ سال
محل هبوط: آن حضرت در کوه صفا و بنا به قول مشهور در کوه سراندیب فرود آمد.
محل دفن: نجف اشرف در کشور عراق
نسب: خدای متعال بعد از خلقت آسمان ها و زمین و سایر موجودات اراده فرمود، سرآمد مخلوقات یعنی انسان را بیافریند و نخستین انسان و پیامبری که سرگذشت او در قرآن ذکر شده حضرت آدم (ع) است.
تعداد فرزندان: آن حضرت فرزندان زیادی داشت که از همه مشهورتر شیث- هابیل و قابیل می‌باشند.
آدم (ع) اولین انسانی است که به آگاهی رسید و از طریق وحی به این امر مهم دست یافت او اولین پیامبر و خلیفه خدا در روی زمین بود و مراد از خلیفة الله اینست که بتواند صفات حق تعالی را دارا شود. در قرآن کریم بیش از یکصد آیه اختصاص به خلقت حضرت آدم (ع) و زندگی او و همسر و فرزندان وی دارد که به اختصار بدان می‌پردازیم. قرآن کریم در ۳۰ آیه از نحوه خلقت آدم (ع) سخن گفته است خداوند انسان را ابتدا از گل خشکیده آفرید و سپس در او روح زندگی دمید و از فرشتگان خواست که بر او سجده کنند. همگی امر الهی را اطاعت کردند جز ابلیس که از جنیان بود و سرپیچی نمود و موجب شد که از درگاه احدیت رانده شود. آنگاه پس از حضرت آدم همسرش حوا را آفرید و آن دو در بهشت با هم می‌زیستند. 
خداوند به آنان یادآوری نمود که از همه نعمات بهشت بخورند و بیاشامند، الا اینکه از گندم استفاده نکنند. شیطان که از دیرباز دشمن آدم (ع) شده بود تصمیم گرفت او را بفریبد و پس از چند بار تلاش سرانجام او را فریفت و آدم و حوا سرانجام از میوه درخت ممنوعه تناول کردند. به ناگاه بر اثر این نافرمانی خود را عریان یافتند و شرمگین از عمل خویش بفرمان الهی آن دو از بهشت رانده شدند و در زمین مستقر گردیدند و با راهنمایی جبرئیل آدم و حوا توبه نمودند و بر روی زمین زندگی جدیدی را آغاز نمودند.

شجره نامه پیامبران pdf

پی دی اف شجره نامه پیامبران که شامل شجره نامه حضرت نوح، شجره پیامبران دیگر و شجره انبیا می باشد، در فراکتاب موجود می‌باشد. برای دانلود آن ابتدا نرم‌افزار فراکتاب را نصب کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب می توانید، مطالعه کنید.

شجره نامه پیامبران از آدم تا خاتم

شجره نامه پیامبران از آدم تا محمد، به طور کامل در این کتاب به صورت نموداری آمده است.

شجره نامه اهل بیت

شجره نامه پیامبران و امامان به صورت نموداری و همچنین عکس شجره نامه حضرت محمد در این کتاب به تصویر کشیده شده است.

دانلود شجره نامه پیامبران

مشخصات شجره نامه پیامبران در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: دفتر نشر معارف
نویسنده: یحیی آشکاران
تعداد صفحه: 360
موضوع: شجره نامه پیامبران و معصومین (ع)
قالب: pdf اختصاصی

دیویی :
297/156
کتابشناسی ملی :
4588248
شابک :
978-964-2528-91-2
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
360
کنگره :
BP88‏‫‬‭‏‫‬‮‭/آ5ش3 1395

کتاب های مشابه شجره نامه پیامبران و معصومین (ع)