امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اعتکاف؛ آداب و آثار آن

کتاب اعتکاف؛ آداب و آثار آن نوشته مصطفی خلیلی است که توسط انتشارات دفتر نشر معارف منتشر شده است. «پرسش‌گری» از آغاز آفرینش انسان، رخ‌نمایی کرده؛ بر بال سبز خود، فرشتگان را فرانشانده، بر برگ زرد خود، شیطان را فرونشانده و در این میان، مقام آدمیت را نشان داده است.

آنچه پیش رو دارید، بخشی از پرسش‌‌های احکامِ اعتکاف دارای فراوانی در میان قشر جوان و دانشگاهیان است که از سوی محقق ارجمند حجه‌‌الاسلام سیدمجتبی حسینی پاسخ داده شده است و توسط حجج اسلام؛ سیدمحمدتقی محمدی و علی گرجی، بازبینی و تکمیل گردیده است. نویسنده کتاب «اعتکاف؛ آداب و آثار آن» با بیانی شیوا به آدابی همچون: ذکر حق، همت عالی، ترک حدیث، عزلت در مکان و آثاری همچون: تطهیر نفس، بیداری و معرفت، رهایی از معاصی، حفظ دین، تحصیل تقوا و یقین پرداخته است.

گزیده کتاب اعتکاف؛ آداب و آثار آن

آداب اعتکاف چند چیز است، اول، دوام ذکر؛ دوم، همت عالی؛ سوم، ترک سخنان بیهوده و غیر ضرور؛ چهارم، ملازم شدن در مسجد؛ پنجم، روزه گرفتن؛ ششم، باز داشتن هوای نفس از تمایلات نفسانی؛ هفتم، طهارت و قداست نفس؛ هشتم، مانع شدن نفس از آن چه که دوست دارد؛ نهم، عادت دادن نفس به طاعات پروردگار؛ دهم، شب زنده داری جهت راز و نیاز با پروردگار؛ یازدهم، تلاوت قرآن و تدبر در آیات الهی. 

سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
111
کنگره :
‏‫‭BP188/2‏‫‭/خ8‮الف‬6 1392
دیویی :
‏‫‭297/354
کتابشناسی ملی :
3277403
شابک :
978-964-531-543-4

کتاب های مشابه اعتکاف؛ آداب و آثار آن