امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آقا سید

کتاب آقا سید خاطرات روحانی شهید سیدابوالقاسم موسوی دامغانی، از همراهان شهید محلاتی است که به قلم روزعلی قربانی نوشته شده است. این اثر مجموعه‌ای از خاطرات و زندگی‌نامه شهید است که از دوران کودکی وی آغاز شده و تا زمان شهادت ادامه دارد. قربانی سعی کرده تا در 184 صفحه از این کتاب زندگی این شهید بزرگوار را به رشته تحریر درآورد، بخش پایانی کتاب نیز به ارائه تصاویری از این شهید اختصاص داشته و یکی از نکات جالب و خواندنی این کتاب، بیان غیرمستقیم از خاطرات شهید محلاتی است که در نوع خود شیرین است.

گزیده کتاب آقا سید

حرف‌ها و سخنرانی‌هایش شیوا و گرم بود. مردم زود جذبش می‌شدند. بارها او را به خاطر سخنان افشاگرانه و صراحت بیانش به آگاهی، شهربانی قم کشاندند و از او خواستند که دیگر در منبرهایش بحث سیاسی نکند؛ نپذیرفت. حتی، مدتی از رفتن به منبر و سخنرانی محرومش کردند، اما در همان شرایط هم میان مردم می‌نشست و علیه رژیم منحوس پهلوی تبلیغ می‌کرد. خانه‌اش پایگاه انقلابیون و مبارزین ضد رژیم بود. خودش هم بدون هراس از ساواک، گاهی سراغ تبعیدی‌های رنج‌دیده می‌رفت و از آن‌ها دلجویی می‌کرد.

 اعلامیه‌های امام را که از نجف به ایران می‌رسید، به همراه شهید محمد منتظری، در زیرزمین خانه با ماشینِ تایپ و دستگاه استنسیل تکثیر می‌کردند. آن‌ها را داخل ماشین فولکسی که آن روزها داشت جاسازی می‌کردند و به شهرهای دیگر می‌بردند. او بین مردم می‌گشت و آن‌ها را به مسائل روز مملکت آگاه می‌کرد.

کتابشناسی ملی :
3747850
شابک :
‫‭978-600-175-903-1‬‬
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
184
کنگره :
BP55/3‭‬ ‭/د25‏‫‭ق4
دیویی :
‏‫‭297/998

کتاب های مشابه آقا سید