امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,100
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب گزیده آثار ناصر خسرو قبادیانی

کتاب گزیده آثار ناصر خسرو قبادیانی نوشته اسدالله بقایی نائینی است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. سفرنامه ناصرخسرو به لحاظ قدمت، اعتبار ادبی و اجتماعی، بلاغت لفظ، صراحت کلام، دقت نظر، تصویرگری و بسیاری صفات دیگر در زمره معتبرترین سفرنامه های قلمرو ادب پارسی محسوب می شود.

نثر روان و شیرین آن پهلو به پهلوی تاریخ بیهقی و تذکره الاولیا عطار و اسرار التوحید محمد بن منور می زند. پرداختن به ویژگی های فراوان این کتاب شریف در حوصله نوشتاری که محدود به رعایت اختصار است نمی گنجد و نوشتاری که محدود به رعایت اختصار است نمی گنجد و لاجرم مطالعه اصل و کامل آن را می طلبد.

گزیده کتاب گزیده آثار ناصر خسرو قبادیانی

روزشمار ایّام حیات ناصرخسرو قبادیانی خواندنی و پندآموز است. چنان که گفته شد، او در ذی قعده سنه ۳۹۴ ق در قبادیان بلخ زاده شد. دوره اول از ۳۹۴ ق آغاز و صرف تعلیم علوم متداوله و تحصیل مناصب و مدارج متعارف زندگی شد. دوره دوم، که آغاز بهار زندگی جاوید اوست، از ربیع الاول سنه ۴۳۷ ق آغاز می شود و، بنا به تحولی روحانی، که شرح خواهیم داد، جسم خاکی به سویی افکند و جانِ جان در بوته تنویر نهاد.

جالب اینکه دوره دوم حیات ناصرخسرو آن زمان آغاز می شود که در چهل ودوسالگی به راستی از چلّه تحبیب بیرون می آید و، پس از اربعینی حیات نباتی، عزم آن دارد که دیگر مستِ مستِ پای کوبان سر به بازار قلندری برنهد و روح را به قاف معنا رساند.

صفحات کتاب :
124
کنگره :
‏‫‭PIR4775‏‏‫‭‏‫‬‭/ب7گ4 1395
دیویی :
‏‫‬‭8‮فا‬1/22
کتابشناسی ملی :
4058492
شابک :
‏‫‬‭978-600-03-0340-2
سال نشر :
‏‫1395

کتاب های مشابه گزیده آثار ناصر خسرو قبادیانی