امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مدیریت بحران در جمهوری اسلامی ایران

در کتاب مدیریت بحران در جمهوری اسلامی ایران به شکل جامع به بررسی بحران‌های سیاسی و اجتماعی پرداخته شده و در قالبی نو چگونگی مدیریت این بحران‌ها از سوی امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و به طور کلی از سوی نظام اسلامی تبیین شده است. ابتدا بحران تعریف شده و ویژگی‌های بحران بیان شده است.

 سپس انواع بحران و مدیریت بحران در اسلام مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه انواع بحران در پنج دسته شامل منازعات قومی، ترور، کودتا، تجاوزات نظامی و فتنه به بحث گذاشته شده است. در هر کدام از این موارد ابتدا مسئله طرح شده و نمونه‌هایی از این بحران‌ها در کشور ما آورده شده و چگونگی مدیریت این بحران‌ها در برهه‌های زمانی مختلف واکاوی شده است.

گزیده کتاب مدیریت بحران در جمهوری اسلامی ایران

با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ، موجی از خیزش های رهایی بخش در کشورهای اسلامی و جهان در حال توسعه پدید آمد. هم زمان با ایران ، رژیم وابسته به آمریکا در نیکاراگوئه نیز سرنگون شد. در افغانستان نیز وضع به گونه ای شد که دولت شوروی برای مهار حرکت اسلامی ناگزیر شد با کودتایی خونین، این کشور را اشغال کند. در پی آن، مردم لبنان و فلسطین پیروزی انقلاب ایران را جشن گرفتند و جهاد خویش را به نوعی جدید و ملهم از انقلاب اسلامی آغاز کردند، پس از آن نیز جنبش هایی در مصر، تونس، الجزایر، سودان، عربستان، ترکیه احیا شدند.

شابک :
978-964-531-894-7
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
320
کنگره :
‏‫‬‭‬‮‭DSR1570‏‫‬‭/م3م4 1394
دیویی :
‏‫‬‭955/084
کتابشناسی ملی :
3832348

کتاب های مشابه مدیریت بحران در جمهوری اسلامی ایران