امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,400
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هفت بند

کتاب هفت بند در برگیرنده نه داستان کوتاه با عناوین: «تصویرهای شکسته»، «قاب انتظار»، «هفت بند»، «هودج»، «از ستاره تا ستارگان»، «عروع»، «نگهداری لاله در باد سخت است»، «طلوع» و «سفر به ریشه ها» است و نویسنده در این داستان ها مضامینی چون قصه پسرکی که بزرگ ترین تکه آینه شکسته ای را روی دوچرخه اش نصب می کند و در شهر به گروهی از رزمندگان می رسد که عازم جبهه هستند...، تفال همسر اسیر ایرانی در سر سفره هفت سین نوروز، واگویه های همسر رزمنده ای عکاس با چوبدستی وی که هفت بند دارد، رویت فرشتگان بر بالین یک مجروح توسط همسر وی، قصه دو برادر با نام افشین و تکین، فرزند سرهنگ قدیمی ارتش که به جای خارج، عازم جبهه می شوند، ازدواج معلم یک روستا و اعزام به جبهه و نگرانی های همسرش و ... را روایت می کند.

کتاب های راضیه تجار در قالب مجموعه ای با طراحی جلد مسعود طاهری عرضه شده است که استفاده از پارچه و نقش و نگارهای چادرنماز، حال و هوایی تازه و در عین حال ارزشی و سنتی به این آثار داده است.

گزیده کتاب هفت بند

آن فروریخته گل های پریشان در باد

کز می جام شهادت همه مدهوشان اند

نامشان زمزمه نیمه شب مستان باد

تا نگویند که از یاد فراموشان اند

با هم آمده بودند؛ دوازده تن، با لباس هایی به رنگ خاک و کلاه هایی به رنگ شکر زرد. اما در شب، نه رنگ خاکی لباسشان نمودی داشت، نه شکرین کلاهشان.

ابرها را باد می آورد و آن ها را هدفشان. دوازده تن بودند؛ جدا شده از دسته شان، برای شناسایی منطقه دشمن و پاک کردن موانع تا شیب خاکریز دشمن آمده بودند. تنها پناهشان، دعاهای زیر لب بود و قلب تپنده نارنجک ها بر کمرگاهشان.

صفحات کتاب :
99
کنگره :
‏‫PIR7994 ‭/ج22‏‫‬‭ھ67 1393
دیویی :
‏‫‬‭8‮فا‬3/62‭‬‬‬‮
کتابشناسی ملی :
3308216
شابک :
978-600-175-614-6
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه هفت بند