امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,550
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ورشان

به گفته عزت آبادی مؤلف و نویسنده کتاب ورشان یادنامه شهدای ورزشکارسیرجان در ۲۸۴ صفحه با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای ورزشکار است که نمادی از ایثار و شجاعت هستند تا ما بتوانیم آن ها را الگوی خود قرار دهیم.

گزیده‌ کتاب ورشان

از خاطر نباید برد که بخش عظیمی از اقتدار و استحکام نظام کنونی ما وامدار رشادت‌ها و خون پاک جوانانی است که درعنفوان سرسبزی و جوانی، بزرگ‌ترین عطیه خداوندی، یعنی جان خود را در طبق اخلاص نهادند. آنان از جان خود گذشتند تا نهال نوپای نظام مقدس جمهوری اسلامی، که آماج تندترین طوفان‌های دشمنان داخلی و خارجی قرارگرفته بود، پا بگیرد، به رشد خود ادامه دهد، و اینک بعد ازچهل سال به درختی تنومند و سرافراز تبدیل گشته است.

سختی کار طاقت فرسای در معدن، به‌رغم آثار منفی که بر جسم حسن جهانگیری گذاشته بود، اما باعث صیقل و جلا یافتن روح او شده بود. از طرف دیگر، به او عمق اندیشه و گستره فکری داده بود. امید و آرزوهای دور و درازی که برای آینده روشن فرزندان به هنگام کار در تاریکی معدن در ذهن می پروراند، محیط و سختی کار را برایش تحمل پذیر کرده بود. با این امید، فرزندانش را به سیرجان فرستاد تا از تحصیل عقب نمانند، زمانی هم که در اداره کشاورزی کاری پیدا کرد، به سیرجان نقل مکان کرد.

روزهای آغازین جنگ، جوانان متعهد و انقلابی، بدون معطلی برای دفاع به جبهه شتافتند. زمانی که محمد در اولین ماه شروع جنگ به جبهه های جنوب اعزام شد، آنجا به تیم جنگ های نامنظم شهید چمران می پیوندد تا از سقوط شهر سوسنگرد جلوگیری کنند. و در همان روزها در کنار دلاوری چون شهید علم الهدی در تاریخ 23 آبان 59 در دهلاویه به شهادت رسید.

صفحات کتاب :
284
کنگره :
DSR1625‏‏‫‭‏‫‭/ع385و4
دیویی :
‏‫‬‭955/08430922
کتابشناسی ملی :
5393945
شابک :
978-600-03-2815-3
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه ورشان