امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انقلاب اسلامی؛ وقوع، پیامدها و راهکارهایی برای آینده

کتاب انقلاب اسلامی؛ وقوع، پیامدها و راهکارهایی برای آینده، درباره چیستی، چرایی، وقوع و چگونگی رخ دادن انقلاب اسلامی مباحثی را تهیه و به رشته تحریر درآورده است. این اثر ابتدا وقوع و شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران را از حیث ماهیت بازشناسی و راه‌های شناخت آن را معرفی و پیامدها و دستاوردهای آن را در داخل مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در ادامه نویسنده پیامدها و بازتاب‌های انقلاب اسلامی را در جهان اشاره و تأثیرات فوری منطقه‌ای و جهانی انقلاب اسلامی ایران را واکاوی کرده و آن را موجب فروپاشی بلوک شرق معرفی می‌کند.

 در پایان نوشتار پیش رو چند مقوله برای دستیابی به آینده مطلوب و همچنین سوی تمدن نوین اسلامی را ترسیم و فرصت‌ها و امکانات در مسیر تشکیل تمدن نوین اسلامی را به بحث می‌گذارد. مزیت‌های جغرافیایی سیاسی و ژئوپاتیک جمهوری اسلامی ایران و ... در این مجموعه از جستارهای بااهمیت می‌باشد.

گزیده کتاب انقلاب اسلامی؛ وقوع، پیامدها و راهکارهایی برای آینده

بحث و بررسی درباره انقلاب ، بیشتر حول محور چهار سئوال صورت می گیرد: چیستی، چرایی وقوع، چگونگی رخ دادن و نهایتأ اینکه چه نتایجی بر انقلاب مترتب می شود.

در پاسخ به سئوال چیستی انقلاب ، وارد مباحثی از این دست می شویم: تعریف انقلاب، ویژگی های این پدیده و تفاوت مفهوم انقلاب و مفاهیم مرتبط با آن مانند شورش، ناآرامی، قیام، اصلاح(رفرم) ، جنگ داخلی و کودتا.

شابک :
978-600-441-211-7
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
247
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1553‏‫‭/م7‮الف5‬8 1397
دیویی :
‏‫‬‮‭955/083
کتابشناسی ملی :
5526174

کتاب های مشابه انقلاب اسلامی؛ وقوع، پیامدها و راهکارهایی برای آینده