امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آیین زندگی (اخلاق کاربردی)

کتاب آیین زندگی (اخلاق کاربردی)؛ ویژه رشته های علوم پزشکی یکی از کتاب های کاربردی و درسی ویژه دانشجویان علوم پزشکی است. اهمیت ویژه اخلاق به عنوان یک ظرفیت جهانی مورد توجه اصلی اصحاب مشاغل قرار گرفته و در رشته های مختلف دانشگاهی از لحاظ علمی و با ماهیت اخلاق کاربردی و حرفه ای اهمیت ویژه ای یافته است؛ اخلاق فنی مهندسی، اخلاق IT، اخلاق پزشکی، اخلاق رسانه ای و … از موارد و مصادیقی می باشد که دانشمندان اخلاق آن را در رشته های علمی و مشاغل مرتبط با آن دنبال می کنند.

با وجود گنجینه عظیم آیات الهی و روایات اسلامی، همچنین علم اخلاق اسلامی، بسته بندی مناسب و قابل توجهی از سوی صاحبان علم و اندیشه در راستای بسط و گسترش «اخلاق حرفه ای» با رویکرد دینی و اسلامی و مطابق با آموزه های اخلاق اسلامی صورت گرفته است.

البته در برخی موضوعات قدم های قابل توجه و امیدوار کننده ای برداشته شده است که از جمله آن ها «اخلاق پزشکی» است. اخلاق کاربردی (Applied Ethics) نام رشته ای جدید در مجامع علمی غرب است که محدوده فعالیت خود را حوزه های خاصی از زندگی فردی و اجتماعی انسان قرار داده است و با تطبیق استدلال ها، اصول و ارزش ها، در حوزه های رفتارهای اخلاقی، به ارزش گذاری آن ها پرداخته است.

گزیده کتاب آیین زندگی (اخلاق کاربردی)

در اخلاق حرفه ای دو رهیافت وجود دارد. رهیافت سنتی و رهیافت جدید. در رهیافت سنتی تنها به مسئولیت اخلاقی افراد در حرفه توجه می گردد، ولی در رهیافت جدید به اخلاق نگاهی استراتژیک و همه جانبه می شود. این رهیافت از بعد سازمانی به حرفه می نگرد و مسئولیت های سازمان و محیط را در قالبی نظام مند و بر مبنای حق و وظیفه تبیین می کند.
صفحات کتاب :
271
کنگره :
R725/59‏‫‭/ش3آ9 1392
دیویی :
297/65
کتابشناسی ملی :
3268411
شابک :
978-964-531-537-3‬‬‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه آیین زندگی (اخلاق کاربردی)