کتاب شهید ناصر کاملی (صوتی و pdf)

به روایت فاطمه جهان باقری، همسر شهید

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شهید ناصر کاملی

کتاب شهید ناصر کاملی جلد هجدهم از مجموعه نیمه پنهان ماه و نوشته رخساره ثابتی است که در انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است. انتشارات روایت فتح که در زمینه چاپ کتاب های دفاع مقدس، خاطرات شهدا و ادبیات پایداری فعالیت های گسترده ای دارد، از زیرمجموعه های بنیاد فرهنگی روایت فتح است.

بنیاد فرهنگی روایت فتح متولی جشنواره های بین المللی فیلم مقاومت، جشنواره تئاتر مقاومت، جشنواره هنر مقاومت است و در حوزه های تئاتر و هنرهای نمایشی، مستند، سینما، هنرهای تجسمی، ادبیات و رسانه فعالیت دارد. ماجرای کتاب شهید ناصر کاملی از آشنایی اکرم باقری با همسرش آغاز می شود. باقری در سال 1359 ازدواج می کند و کاملی در اسفند ماه سال 1362 به شهادت می رسد.

خانم باقری شخصیتی جست وجوگر و فعال داشته است. او از سن 14 سالگی وارد جریان مبارزات انقلاب شده و هر چند در کارنامه خود سابقه دستگیری و زندان ندارد اما کار های مهمی برای کمک به مبارزان و مردم انجام داده است. در کتاب ناصر کاملی به روایت همسر شهید فقط به زندگی مشترک او پرداخته می شود و فرصت پرداخت بخش های دیگر بسیار محدود است. هر چند که دوران زندگی مشترک با شهید کاملی نقطه عطف زندگی خانم باقری محسوب می شود.

ناصر کاملی در دوم دی ماه سال 1332 در شهر ری متولد شد. وی پس از گذراندن تحصیلات خود و پایان خدمت سربازی وارد فعالیت های انقلابی شد. بعد از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به جبهه های دفاع مقدس رفت. چهارم اسفند سال 1362 در عملیات خیبر و در حالی که جانشینی فرماندهی گردان حضرت حمزه سیدالشهدا را بر عهده داشت در منطقه پل طلاییه به شهادت رسید و پیکرش در سال 1373 پیدا شد.

گزیده کتاب شهید ناصر کاملی

حاج آقا، پسرعمه ناصر، صیغه عقدمان را خواند. همین جا، توی اتاق پذیرایی طبقه بالا. این روز ها روزی دو یه بار می روم بالا و می نشینم روی همان صندلی که روز خاستگاری ناصر روی آن نشسته بود. می نشینم آن جا تا ببینم از آن جا من را چه طوری می دیده.

من دبیرستانم را بعد از انقلاب تمام کردم و شدم معلم نهضت سوادآموزی. قبل از عقدم یک سال هر روز این راه را میرفتم و می آمدم... .

صفحات کتاب :
72
کنگره :
‏‫DSR1626‭ /ک2‭‬‏‫‬‭ث2 1391
دیویی :
‏‫‬‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
3047728
شابک :
‫‭‭978-600-5182-78-1
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه شهید ناصر کاملی