امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تلخیص ره توشه 2

کتاب تلخیص ره توشه 2 اثر کاظم رضوانی نسب است که درباره راه و روش زندگی پیامبر و امامان است. کتاب تلخیص ره توشه ۲ جلد دوم از مجموعه دو جلدی ره توشه است که خلاصه ای از دوازده جلد قبلی این آثار است. از آنجایی که زندگی رسول الله و امامان سرشار از آموزه های دینی و معنوی است، همیشه دانستن و خواندن درباره زندگی آنان می تواند به عنوان راهنمایی در زندگی ما عمل کند؛ راهنمایی روشن که مسیر زندگی را برای ما مشخص می کند.

در تلخیص ره توشه 2 درباره زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص)، امام رضا (ع) و همچنین بسیاری از تعالیم و احکام اسلام مطالبی خواندنی می خوانید.

گزیده کتاب تلخیص ره توشه 2

از امام رضا(ع) از پدارنش حکایت شده که پیامبر(ص) از قول خدای متعال نقل کرد که فرمود: هر کس به قضای الهی راضی نباشد و به تقدیرات الهی ایمان نیاورد، پس باید به دنبال خدای دیگری باشد. و نیز از پیامبر (ص) نقل شد که فرمود: در هر قضای خدای متعال برای فرد مؤمن اختیار است. تذکر: قضا و قدر الهی به معنای اندازه داشتن امور در جهان است و این که کارها به دست خداست یعنی همان توحید افعالی. و این مطلب به معنای جبر نیست بلکه همان طور که ذیل حدیث آمده است، در اندازه زنی های الهی، اختیار انسان ملاحظه شده است.

ولی آنچه مهم است آن است که انسان بعد از آن که در زندگی تلاش خود را کرد، در مورد نتیجه کار راضی باشد و آن را تقدیر الهی بداند. این مطلب موجب امید به لطف الهی و مانع ناامیدی در شکست ها می شود.

کنگره :
‏‫‬‭BP47‏‫‬‭/ر65ت8 1392
دیویی :
‏‫‬‭297/957
کتابشناسی ملی :
3050507
شابک :
978-600-299-074-7
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه تلخیص ره توشه 2