نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آیین محبت

کتاب آیین محبت به کوشش محمدعلی رضایی اصفهانی نوشته وبه همت اداره امور فرهنگی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرارگرفته است. این کتاب اما‌م‌شناسی از منظر ثامن‌الائمه علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام است.

عناوین کلی کتاب عبارتند از:

ضرورت و لزوم پیشوای معصوم برای مردم، جایگاه امامت در جهان شناسی و انسان شناسی اسلام، شیوۀ شناخت و تعیین امام معصوم، ویژگی های پیشوای امت، امامت خاصه، جدایی از امامت و پیامدهای آن

گزیده کتاب آیین محبت

عقل هر انسان حکم می کند که جامعه نمیتواند بدون نظام و نظم و رهبر باشد، چرا که جامعه بدون پیشوا، گرفتار هرج و مرج می‌شود و امنیت از آن رخت بر می‌بندد و هدایت مردم دشوار می‌شود و اجرای احکام الهی دشوار می‌گردد؛ در نتیجه، دین مردم سست می‌شود و در چنین جامعه ای عموم مردم زیان می‌بینند. امام رضا (ع) نیز بر این مطلب تأکید کرده و با بیانات مختلف آن را توضیح داده اند.

یکی از تأثیرات مهم رهبری در جامعه اسلامی آن است که امور دنیوی مسلمانان را نظام مند می‌کند. یعنی نظام مدیریت سیاسی و اقتصادی و نظامی مردم را سامان مند می‌سازد . در نتیجه امور دنیوی مردم به صورت صحیح سازماندهی و اصلاح می‌شود. این نظام مندی نهادها موجب قدرتمندی و عزت مؤمنان در جامعه و در سطح بین المللی می‌شود. همین سازماندهی امور مدیریتی زمینه ساز اجرای حدود و احکام الهی در جامعه می‌شود.

سال نشر :
1387
صفحات کتاب :
57
کنگره :
‏‫‭BP223‏‫‭/ر63آ9 1387
دیویی :
‏‫‭297/45
کتابشناسی ملی :
‎1‎5‎1‎2‎4‎3‎5
شابک :
‏‫‭978-964-2784-23-3

کتاب های مشابه آیین محبت