نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حامد در دنیای خرگوش ها

کتاب حامد در دنیای خرگوش ها نوشته سید عبدالمجید کریمی یکی از کتاب های مجموعه ماجراهای جادویی حامد انتشارات زائر رضوی است. این مجموعه می کوشد کودکان را در قالب داستان هایی با مسائل اقتصادی آشنا کند. در مجموعه داستان های ماجراهای جادویی حامد سعی شده است مهم ترین آموزه های اقتصادی اسلامی در چند داستان ساده برای کودکان بیان شود و با نگاه به مسائل اقتصادی فردی و اجتماعی بدون اینکه خود کودک بفهمد او را به یک فعال اقتصادی تبدیل کند.

در این مجموعه داستان ها موضوع های زیر مطرح می شود:آشنا کردن بچه ها به مسئله درآمد و حقوق، شناخت کودک از زحمت های کسب درآمد و گران بودن بعضی کالاها و نیازها، تفاوت تلاشگر و ثروتمند، تغییر زاویه نگاه به ثروت به عنوان بخشی از زمان و عمر، شناخت نیاز و هوس و زمان خواسته ها و تقاضاهای خود از والدین، قاعده منطقه الفراغ درخانواده (دیدگاه شهید صدر)، نقش کودک در کمک به اقتصاد خانواده، نقش کودک در درآمدزایی خانواده، شناخت رتبه بندی نیازهای خانواده، معرفی کودک به عنوان عضو رسمی خانواده، شناخت اهمیت کارهای خیر، معرفی میزان مالکیت کودک در درآمد خود، شناخت کودک از میزان استقلال خود در سرمایه و پول توجیبی های خود، آموزش کودک در رتبه بندی نیازهای خود، تشویق کودک به قرض دادن و دستگیری از دیگران، پس انداز کردن و اسراف نکردن.

گزیده کتاب حامد در دنیای خرگوش ها


گوشه حیاط خانه حامد در کوچکی بود. آن قدر کوچک که اگر کسی می خواست واردش شود باید سینه خیز می رفت. حامد همیشه دوست داشت بداند پشت آن در چیست؟ در یکی از روزها، او کلید در کوچک را از صندوقچه مادربزرگش پیدا کرد و در را باز کرد و سینه خیز واردش شد.

صفحات کتاب :
12
دیویی :
‏‫‭‮دا‬130
کتابشناسی ملی :
6080796
شابک :
978-622-685243-2
سال نشر :
‏‫1398

کتاب های مشابه حامد در دنیای خرگوش ها