امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب الگوی رهایی

کتاب الگوی رهایی بازخوانی تاثیر انقلاب اسلامی در عرصه جهانی توسط انتشارات سروش منتشر شده است. این کتاب ارزنده، از رهگذر بازشناسی تأثیرات انقلاب اسلامی بر جهان اسلام، بر حوزه آسیای مرکزی و قفقاز، بر اروپا، بر منطقه شرق آسیا، بر شب هقاره هند و بر جهان عرب و همچنین تأمل درباره تأثیرات انقلاب اسلامی بر کشورهای همسایه ازجمله عراق، افغانستان و ترکیه و نیز برخی کشورهای مسلمان ازجمله مصر و لبنان، توانسته است افزون بر تبیین چشم انداز آینده تأثیرات انقلاب اسلامی در دو کشور بحرین و یمن، محتوایی غنی و علمی را فراراه مخاطبان عام و خاص قرار دهد.

 امید است کتاب الگوی رهایی که برای درس انقلاب اسلامی و بازتاب آن بر روابط بین الملل از اهمیت و سودمندی عمده ای برخوردار است، موردبهره برداری دانش پژوهان علوم سیاسی، مطالعات منطقه ای و روابط بین الملل، به ویژه دانشجویان و اساتید مطالعات انقلاب اسلامی قرار گیرد.

گزیده کتاب الگوی رهایی

ورود انقلاب اسلامی ایران به چهل‌سالگی پیروزی خود، نشانه آشکاری از بلوغ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور و توانایی راهبردی نظام در طی کردن مسیر رشد و بالیدن در متن چالش‌های متنوع، متعدد و مداوم نظام سلطه بود. ازاین‌رو، رسانه ملی و معاونت صدا همگام با دیگر ارکان نظام، درصدد بازخوانی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین انقلاب قرن با رهبری بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام‌خمینی(ره) در عرصه‌های مختلف برآمد که از همان بدو تأسیس،باهجمه‌های مستقیم و غیرمستقیم جهان استکبار روبه‌رو شد.

رادیو «گفت‌وگو» با الهام از توصیه‌های دکتر شاه‌آبادی، معاون محترم صدا، و‌با‌توجه به مأموریت ویژه خود در گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی و مخاطب نخبه و فرهیخته خود، اقدام به طراحی برنامه‌هایی با هدف بیان دستاورد‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی کرد. در این میان، یکی از موضوعات موردتوجه شبکه، بررسی تکوین نفوذ راهبردی اندیشه امام‌‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در سراسر جهان، و نتایج راهبردی آن در پیشبرد اهداف بنیادین انقلاب اسلامی ایران بوده است.

 پیدایش انقلاب اسلامی ایران به دلیل ماهیت منحصربه‌فردش، در تقابل علمی و عملی با تئوری‌‌های مسلط جهان قرار گرفت و در‌حقیقت اصالت این نظریه‌ها را به چالش خواند. یکی از بی‌‌بدیل‌ترین راه‌‌های شناخت انقلاب اسلامی به‌عنوان بزرگ‌‌ترین و منحصربه‌فردترین انقلاب قرن 20، دیدگاه‌‌های حضرت امام‌خمینی(ره)، بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی است.

صفحات کتاب :
407
کنگره :
DSR1564‭‬
دیویی :
955/083‭‬‬
کتابشناسی ملی :
6136612
شابک :
978-964-121697-1‬‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه الگوی رهایی