امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کودکان کرونا

کتاب کودکان کرونا نوشته نبی الله عاشوری توسط انتشارات متخصصان منتشر شده است. وقتی بیماری ویروس کرونای جدید به عنوان یک پدیده پاندمیک وارد حریم زندگی مردم دنیا شد و بی عذر و بهانه شروع به کشتار بی وقفه انسان کرد خانواده های بیچاره قبل از هر چیزی به شدت نگران کودکان خود شدند. ولی همین که بعدها فهمیدند ویروس کرونا بیشتر از همه دامنه یا رنج سنی 13 تا 60 سال را موردحمله قرار می دهد خیال پدران و مادران قدری راحت شد و توانستند امید پیدا کنند که کودکان کمتر در تیررس این هیولای قرن بیس تویکم قرار می گیرند.

گزیده کتاب کودکان کرونا

وقتی مقرر شد که خانواده ها در خانه بمانند و خانه نشین شوند، حجم عظیمی از جامعه انسانی که کودکان جهان را تشکیل می دهد در دام قانونی این پیامد یا هشدار افتاد و مجبور شد از این محدودیت تبعیت کند. سپس در ادامه کار حضور کودکان در مراکز آموزشی ممنوع شد، یعنی همه مدارس، مهدکودک ها، ورزشگاه ها و پارک های عمومی را تعطیل کردند. با اجرای این محدودیت ها به اصطلاح آب پاکی را توی دست بچه ها ریختند و گفتند کار شهربازی، درس و برنامه ورزشی همه باید بیاید توی خانه تمرین شود.

 مگر می شود این همه کار را یکجا به خانه آورد؟ آمدند همه بارها را یک دفعه و یک جا بر دوش بچه های بیچاره و معصوم گذاشتند. کودکان شیرین زبان دنیا از کمترین حق سرگرمی و تنوع زندگی که در درجه اول دیدن دوستان و انجام بازی ها و یا تفریحات سالم بود منع شدند، فقط با این استدلال که بیمار یا ناقل بیماری نشوند. درحالی که خانواده ها تجربه و آمادگی فراهم کردن اسباب سرگرمی های جدید کودکان خود در خانه را نداشتند. وقتی اقوام و دوستان و آشنایان حق هیچ گونه دیدوبازدید را نداشته باشند، دنیا برای کودکان جهنم می شود.

صفحات کتاب :
131
کنگره :
‫‬‮‭RJ499
دیویی :
618/92‬
کتابشناسی ملی :
7444564
شابک :
‫‫‭978-622-292-242-9
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه کودکان کرونا