امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

کتاب احکام اعتکاف، رهیافت 4؛ ویژه استادان پاسخگویی به سؤالات شرعی، توسط اداره تولیدات فرهنگی تولید و انتشارات زائر رضوی آن را منتشر کرده است.

معرفی کتاب احکام اعتکاف

کتاب احکام اعتکاف به بیان احکام اعتکاف می پردازد. مستنداتی که در این کتاب از آن ها استفاده شده و استادان را از مراجعه به آنها بی نیاز کرده است، عبارت اند از: العروه الوثقی، تحریر الوسیله، منهاج الصالحین، توضیح المسائل و استفتائات مراجع عظام تقلید: حضرت امام، آیت الله خویی، آیت الله گلپایگانی، آیت الله اراکی، آیت الله تبریزی، آیت الله فاضل، آیت الله بهجت، آیت الله صافی، آیت الله مکارم، آیت الله سیستانی، آیت الله وحید، آیت الله نوری همدانی، آیت الله شبیری زنجانی و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای.
تمامی استفتائات از کتاب ها یا سایت های معتبر مراجع عظام استفاده شده است. در صورت نیاز به استفتای جدید نیز هیئت علمی این استفتاء را انجام داده است.

خلاصه کتاب احکام اعتکاف

مجموعــه کتاب هــای رهیافت در چهــار دســته موضوعــی تدویــن و ارائــه می شــود: رهیافــت احــکام، رهیافــت اعتقــادی، رهیافــت تربیتــی، و رهیافــت ترکیبــی (مرکــب از هــر ســه موضــوع)
این کتاب در شش فصل  با عناوین زیر به بیان احکام اعتکاف پرداخته است:
فصل اول: تعریف اعتکاف
فصل دوم: نیابت در اعتکاف
فصل سوم: شروط اعتکاف
فصل چهارم: مسائل شروط اعتکاف
فصل پنجم: محرمات اعتکاف
فصل ششم: مسائل محرمات اعتکاف

برشی از متن کتاب احکام اعتکاف

اعتکاف شرعاً آن است که فرد در مسجد به قصد قربت، توقّف و اقامت کند و احتیاط مستحب آن است که اقامت به قصد انجام اعمال عبادی مانند نماز یا دعا باشد.

آیت اللّه مکارم:
اعتکاف عبارت است از: «توقّف و ماندن در مسجد به قصد عبادت»، بنابراین صِرف ماندن در مسجد بدون قصد عبادت درحالی که غرق در مسائل دنیوی است و اهمیتی به چیز دیگری نمی دهد، دیگر اعتکاف نامیده نمی شود؛ زیرا اطلاق ادلّۀ اعتکاف، انصراف دارد به آنچه مسجد برای آن ساخته شده است که عبادت خداوند متعال و بندگی اوست، نه توقّف در مسجد بدون انجام دادن هیچ عبادت دیگر.
آیات عظام گلپایگانی و صافی:
اعتکاف قصد عبادت به صِرف ماندن در مسجد است و احوط آن است که نیّت عبادت دیگری غیر از اعتکاف را نیز به آن ضمیمه کند.

دانلود رایگان کتاب احکام اعتکاف

کتاب احکام اعتکاف را می توانید به صورت رایگان از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود، آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود رایگان کتاب احکام اعتکاف

مشخصات کتاب احکام اعتکاف در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: زائر رضوی
نویسنده: اداره تولیدات فرهنگی تولید
تعداد صفحه: 156
موضوع: رساله و احکام
قالب: pdf رایگان

صفحات کتاب :
156
کنگره :
‏‫‬‭BP188/2‏‏‫‬‭/ر93 1396
دیویی :
‏‫‭297/354
کتابشناسی ملی :
4715913
شابک :
978-964-02-2662-9
سال نشر :
‏‫1396

کتاب های مشابه احکام اعتکاف