نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مرگ کسب و کار من است

کتاب مرگ، کسب ‌و کار من است نوشته روبر مرل روایت زندگی افسر و فرمانده زندان مخوف آشویتس، رودلف هوس، است که طبق اسناد و گفته بسیاری از محققان تاریخ جنگ جهانی دوم، دستش به خون هزاران یهودی آلوده شده است. این کتاب صوتی روایتی مستندگونه از دوران زندگی این فرمانده نظامی است که تنها یک گناه را در دنیا، بزرگ‌ترین گناه می‌دانست و آن چیزی نبود جز این‌که «مبادا آلمانی خوبی نباشد.»

درباره کتاب مرگ کسب و کار من است

نمی‌توان کتمان کرد که عنوان این کتاب در نگاه اول می‌تواند برای هر کسی جالب باشد و او را مشتاق به شنیدن این کتاب صوتی کند. کتاب صوتی «مرگ کسب و کار من است» نوشته روبر مرل، روایتِ بخشی از تاریخِ جنگ جهانی دوم و زندگی فردی نظامی به نام رودلف هوس است که مسئولیت او کشتن یهودیان و خلاصی از اجساد آن‌هاست. نکته مهم درباره این رمان این است که نویسنده نام رودلف هوس را به رودلف لانگ تغییر داده است. از این رو، رودلف لانگ، به‌عنوان راوی اول شخص به روایت زندگی خودش از کودکی و حضورش در زندان آشویتس می‌پردازد.

داستان از دوره کودکی لانگ و اواخر جنگ جهانی اول شروع می‌شود. او در خانواده‌ای مذهبی و با پدری سختگیر روزگار می‌گذراند که آروزی کشیش شدن او را دارد. اما او برخلاف پدر و خواسته او، عمویِ نظامی خود را الگوی بهتری می‌بیند. در نتیجه، با شروع جنگ جهانی دوم او به حزب نازی می‌پیوند و مسئولیت فرماندهی زندان آشویتس را برعهده می‌گیرد. ادامه روایت نیز، شرح حضور او در زندان و کشتن افراد است؛ روایتی از خشونت در کمال آرامش و با بی‌قیدی.

کتابشناسی ملی :
1‎7‎5‎7‎0‎3‎3
شابک :
978-964-6174-31-3‬
سال نشر :
1388
صفحات کتاب :
415
کنگره :
PQ2640/ر7‏‫‬‭‏‫‭م4 1388
دیویی :
843/91

کتاب های مشابه مرگ، کسب و کار من است