نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کعبه صاحبدلان

کتاب کعبه صاحبدلان با هدف شناسایی مکتب امام حسین(ع)، در سخنان بزرگان انقلاب همانند امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، استاد مطهری، آیت الله جوادی آملی، استاد مصباح، شهید بهشتی، شهید سلیمانی و شهید چمران، در چهار فصل تنظیم شده است و به اندیشه های آنان دربارۀ مکتب امام حسین اشاره خواهد کرد.

فصل اول به بررسی شخصیت والای امام حسین(ع) در بخش اخلاق فردی و اجتماعی میپردازد. در فصل دوم، درس ها و عبرت های حادثۀ عاشورا بیان می شود. فصل سوم حرکت بزرگ اربعین و نقش نهضت عاشورا در شکل گیری انقلاب اسلامی را بررسی می کند و در نهایت فصل چهارم به بایسته های عزاداری پرداخته است.

گزیده کتاب کعبه صاحبدلان

ماجرای اربعین هم یک مقابله و مقاومت مقابل رژیم استکباری است؛ یعنی حرکت خاندان امام حسین از هرجا که بودند، از شام یا ازمدینه، به کربلا، برای زنده کردن حادثۀ عاشورا، حادثۀ مقاومت و حادثۀ شهادت بود. این حوادث به هم پیوند خورده است. چیزی که ما از معانی بی شمار این حوادث می توانیم امروز برای پیشرفت انقلابمان استفاده کنیم، این است که مقاومت در برابر قدرت های شیطانی، زمان و مکان و قشر معیّنی از جامعه و شرایط گوناگون اجتماعی و جهانی نمی شناسد.

این همان رازی است که به سبب عدم توجه به آن، خیلی ها در تاریخ گذشته و هم در تاریخ ما دچار سازش کاری و محافظه کاری و عقب نشینی در برابر قدرت ها شدند؛ چون این راز را نمی شناختند. یعنی این احساس را نداشتند که مقاومت و اصرار بر ارزش های پذیرفته شده، شرایط مساعد و نامساعد نمی شناسد؛ همیشگی است، همه جایی است و همه کسی است.


صفحات کتاب :
49
کنگره :
BP41‏‫‬‭
دیویی :
‏‫‬‭297/953
کتابشناسی ملی :
8474905
شابک :
‏‫‬‭978-622-7817-01-0
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه کعبه صاحبدلان