نشریه فصلنامه رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی (شماره پنجم)

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی فصلنامه رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی (شماره پنجم)

برخی عناوین فصلنامه رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی (شماره پنجم) عبارتند از:

بررسی جایگاه شرط داوری در قراردادهای تجاری بین المللی در حل و فصل اختلافات بین المللی 

اتخاذ روش آموزش مطلوب در دوران همه گیری کرونا 

ارتباط تعامل آمیز سبک زندگی اسلامی با ویژگی های شخصیتی

از روایت پژوهی تا توسعه حرفه ای یک دانشجو معلم... 

هدف اصلی فصلنامه رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی، انتشار تحقیقات انجام‌شده در زمینۀ مطالعات اسلامی، علوم دینی و اجتماعی و همچنین اطلاع‌رسانی علمی و فراهم آوردن زمینه برای تبادل‌ نظر و تضارب آرای متفکران و محققان این رشته، فراهم آوردن زمینه برای تولید علم و اندیشه و نظریه‌پردازی در این زمینه و آماده کردن زمینۀ مناسب برای رشد و ارتقای هر چه بیشتر علوم اسلامی، دینی و جامعه شناسی اسلامی است. این فصلنامه نشریه‌ای با رسالت پژوهشی است که تلاش دارد در ارتقای معرفت دینی و علوم اسلامی ایفای نقش نماید.

گزیده فصلنامه رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی (شماره پنجم)

پژوهشگران بسیاری گسترش انواع بیماری های روانی به ویژه اضطراب ها، از جمله اضطراب وجودی در عصر حاضر را به دوری از معنویت و دین ربط داده اند. این نوع اضطراب منجر به بی معنا دانستن دنیا، بی علاقه بودن و بی تفاوت بودن، لذت نبردن از موقعیت های عادی زندگی و سرانجام گرایش به خودکشی در افراد می شود. 

در مطالعات مختلف نشان داده شده که معنویت به افراد کمک می کند که هیجانات منفی خود را کاهش داده و از تنش و اضطراب خود بکاهند و بهتر بتوانند مشکلات زندگی شان را مدیریت کنند و بتوانند از راهبردهای مناسبی در جهت کاهش استرس و افسردگی شان استفاده نمایند و در عین حال سلامت روانشان را حفظ نمایند زیرا وجود افسردگی و تنش و اضطراب به عنوان یک عامل خطرساز می تواند زمینه بروز بیماری های جسمی و مشکلات متعدد بهداشت روان را فراهم کند. 

صفحات کتاب :
592
تاریخ نشر :
1399

کتاب های مشابه فصلنامه رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی (شماره پنجم)