امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی فصلنامه رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی (شماره دوم)


در فصلنامه رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی (شماره دوم) می خوانیم:


 تحلیل و واکاوی اصل 139 قانون اساسی در داوری های تجاری بین المللی


بررسی شاخصه های اخلاق زیستی کشتار حیوان از منظر آموزه های اسلامی

بررسی آسیبی نو اندیشی دینی در گذر زمان


تبیین و بررسی مهریه و نفقه پس از تغییر جنسیت زوجین...


هدف اصلی فصلنامه رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی، انتشار تحقیقات انجام‌شده در زمینۀ مطالعات اسلامی، علوم دینی و اجتماعی و همچنین اطلاع‌رسانی علمی و فراهم آوردن زمینه برای تبادل‌ نظر و تضارب آرای متفکران و محققان این رشته، فراهم آوردن زمینه برای تولید علم و اندیشه و نظریه‌پردازی در این زمینه و آماده کردن زمینۀ مناسب برای رشد و ارتقای هر چه بیشتر علوم اسلامی، دینی و جامعه شناسی اسلامی است. این فصلنامه نشریه‌ای با رسالت پژوهشی است که تلاش دارد در ارتقای معرفت دینی و علوم اسلامی ایفای نقش نماید.

گزیده فصلنامه رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی (شماره دوم)

شهر همچون یک موجود زنده دائما در حال تغییر و تحول است ، این تغیر و تحول به مرور زمان شکل شهرها را به سوی هدفهای خاصی سوق می دهند؛ شهرها  امروزه بیش از هر زمان دیگری تاثیرپذیر از شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سیستم های حاکم بر خود هستند که نه تنها در کالبد و فیزیک ، بلکه از هر لحاظ نشان دهنده تسلط داشتن ایده ها و تفکرات حاکمان و گردانندگان خود هستند. 

فضای شهری را در واقع می توان یک تولید اجتماعی ـ اقتصادی دانست که بازتابی از عملکردهای سیاسی و اقتصادی است. شهرها و فضای حاکم بر آن ها بیش از هر چیز پرورش یافته اقتصاد سیاسی زمان و مکان خویش هستند، شهرهایی که تحت تاثیر تفکرات سرمایه داری تولد می یابند و شروع به رشد می کنند بسیار متفاوت از شهرهای نظام سوسیالیستی هستند و دو فضای جغرافیایی، دو دنیای متفاوت را برای ساکنان خود ایجاد می کنند و همچنین شهرهایی متفاوت ازلحاظ نحوه شکل گیری، کاربری ارضی، مکان گزینی فعالیت ها و...  نسبت به شهرهای کشورهای درحال توسعه نمود پیدا می کنند.

صفحات کتاب :
178
تاریخ نشر :
1399

کتاب های مشابه فصلنامه رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی (شماره دوم)