امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی فصلنامه پژوهش های حقوقی قانون یار (شماره هشتم)

 فصلنامه پژوهش های حقوقی قانون یار (شماره هشتم)، توسط انتشارات قانون یار منتشر شد. واکاوی نیم رخ جنایی ایران در قبال موانع مسئولیت کیفری در تطبیق با حقوق کیفری انگلستان و بررسی قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی، از جمله عناوینی هستند که در این شماره از مجله می‌خوانید.

گزیده فصلنامه پژوهش های حقوقی قانون یار (شماره هشتم)

حقوق مالکیت فکری یکی از نظام‌های شناخته شده در جهان و نیز ایران می‌باشد که در صدد شناسایی و حمایت از مالکیت‌های معنوی و غیر مادی می‌باشد. ممکن است این نوع مالکیت اثر مالی داشته باشد اما ماهیتاً غیر مادی است.

 بااین وجود باید با صراحت بیان داشت که غیر مادی بودن زاییده‌های فکری و تولیدات معنوی خدشه‌ای به عنصر «مالکیت» این موارد وارد نمی‌آورد. نظام حقوق مالکیت فکری که از آن به مالکیت معنوی نیز یاد می‌شود دانش فنی را مورد شناسایی قرار داده است. و در حقوق خارجه دانش فنی را از اسرار تجاری دانسته‌اند. اساساً دانش فنی یک تولید غیر عام است به عبارتی برای عام نا آشنا بوده و مالک آن نیز در اصل نمی‌خواهد دانش فنی خود را به عرضه قرارداده و فاش نماید. اما صاحب دانش فنی می‌تواند آن را به دیگری که اساساً برای او آشنا و قابل اعتماد است واگذار نموده یا به لیسانس بدهد تا هردو بااستفاده از دانش فنی مورد نظر کمال انتفاع را ببرند. 

صفحات کتاب :
160
شماره :
8
تاریخ نشر :
1398

کتاب های مشابه فصلنامه پژوهش های حقوقی قانون یار (شماره هشتم)