امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی فصلنامه پژوهش های حقوقی قانون یار (شماره دوازدهم)

فصلنامه پژوهش های حقوقی قانون یار (شماره دوازدهم)، توسط انتشارات قانون یار منتشر شد. بررسی نظام داوری در قراردادهای تجاری بین المللی با رویکرد شرکت های سرمایه گذاری خارجی در ایران و اهکارهای حقوقی اعمال شیوه نامه های بهداشتی و مجازات افراد مخل قوانین مرتبط در مهار شیوع بیماری کرونا در حقوق بین الملل، از جمله عناوینی هستند که در این شماره از مجله می‌خوانید.

گزیده فصلنامه پژوهش های حقوقی قانون یار (شماره دوازدهم)

شرکت های سرمایه گذاری خارجی در ایران  در دو حوزه مختلف وارد روابط بین المللی حقوقی و اقتصادی در قالب فعالیت های تجاری بین المللی با کشور ایران و شرکت های تجاری ایرانی می گردند. در فضای روابط تجاری بین المللی با طرف مقابل در توافقات و قراردادهای دو یا چند جانبه بنا به علل و دلایل مختلف با مشکلات و اختلافاتی روبرو می گردند. طرح دعوا و بحث صلاحیت ها می تواند برای شرکت ها هزینه و زمان زیادی را لحاظ کند. از این رو شرکت ها مایل هستند که برای کاهش هزینه ها و دوری از ورود به دادگاه های خارجی که ارکان دادرسی آن ها را نمی دانند و افزایش سرعت و سهولت در رفع اختلافات با توافق یکدیگر، امور اختلافی را به داوری ارجاع دهند.

 قوانین نمونه داوری آنسیترال به عنوان قانون مدرنی برای وضع قوانین در حوزه داوری و تجارت بین الملل به کارمی رود. کشورهای بسیاری در دنیا گرایش به ایجاد سیستم واحدداوری بر مبنای قانون نمونه دارد. در ایران پس از تصویب قانون داوری تجاری بین المللی، داوری داخلی و داوری بین المللی از یکدیگر تفکیک شد. 

صفحات کتاب :
158
شماره :
12
تاریخ نشر :
1399

کتاب های مشابه فصلنامه پژوهش های حقوقی قانون یار (شماره دوازدهم)