کتاب آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد سوم)

دین، پیامبران، مردم

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد سوم)

کتاب دین، پیامبران، مردم جلد سوم مجموعه آشنایی با مفاهیم قرآنی است که با همت عبدالحسین فخاری برای تمام علاقه‌مندان به علوم دینی و مسلمانان منتشر شده است. کتاب آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد سوم) با نگاهی دقیق و موشکافانه به مفاهیم اصلی قرآن می‌پردازد. قرآن، کتاب خواندنی است؛ باید آن را بخوانی! عجیب است که وقتی شما قرآن می‌خوانید، خدا با صدای خودتان با شما حرف می‌زند و شما نامه خدا را به خودت قرائت می‌کنید! 

قرآن، کتاب الهی است؛ نامه خداست برای بندگانش؛ پیام خالق است برای مخلوق و هرچه هست، این است که سرنوشت شما با قرآن گره خورده است. در کشور قرآن به دنیا آمدید و از همان هنگام با آوای خوش قرآن آشنا و با طنین تلاوت قرآن، بالنده شدید؛ چون به سفر رفتید از زیر قرآن گذشتید البته آموختید که قرآن، یک همراه جدا نشدنی هم دارد. و آن یک ترجمان، یک روشنگر، یک مفسر، یک مبین از عترت پیامبرند که هرگز از آن جدا نمی‌شوند و باید در پناه هر دو درآیید تا رستگار شوید.

اگر قرآن کتاب علم و معرفت است که هست، باید از آن بیاموزید، اگر کتاب زندگی است که هست، باید طبق آن زندگی کنید، این مجموعه به شما کمک می‌کند کتاب آسمانی دین خود را بهتر بشناسید و از آن به عنوان چراغ راهی برای رستگاری در جهان و آخرت بهره ببرید. مجموعه آشنایی با مفاهیم قرآنی شما را با اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مفاهیم دین آشنا می‌کند و کمک می‌کند خوشبختی حقیقی را تجربه کنید. عناوین جلد مجموعه آشنایی با مفاهیم قرآنی(جلد سوم): ("خلقت، حقوق، اقتصاد") مجموعه آشنایی با مفاهیم قرآنی را به تمام مسلمانانی که به دنبال رستگاری در جهان و آخرت هستند و می‌خواهند قرآن چراغ راهشان باشد پیشنهاد می‌کنیم.

گزیده کتاب آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد سوم)

خدای متعال انسان را آفریده و می خواهد او را به سوی سعادت و هدف آفرینش ویژه خودش راهنمایی فرماید و به این منظور دین را توسط پیامبران خویش برای او فرستاده و مقرراتی وضع کرده تا او در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار بندد. طبیعت فطری هر انسان با این تعالیم سازگار است، البته نه انسان هایی که به هوی و هوس آلوده و با فطرت خویش به ستیز برخاسته باشند. این مقررات و آموزه‌ها همان دین اسلام است و اگر کسی جز آن را بگزیند از او پذیرفته نیست زیرا به مقصد نمی رسد: و هرکه جز اسلام  تسلیم اراده خدا شدن دینی را طلب کند و پیش گیرد، از وی پذیرفته نخواهد شد (و من یبتغ غیر الاسلام دیناً فلن یقبل منه).  آیا می توان باور کرد خدایی که این جهان و مخلوقات و پدیده های آن را به بهترین صورت، با دقیق ترین شکل و منظم ترین سامان، آفریده و هدایت نموده است، دربارۀ انسان، کم کاری کرده و بهترین برنامه جامع را برای سعادت او طراحی و ارائه نکرده باشد؟!

دینی که خداوند تعیین و تشریع نماید، طبیعتاً با نهاد و فطرت بشر سازگار است؛ از این دینِ متناسب با فطرت بشر، در قرآن با عنوان «حنیف » یاد شده است. انسان وقتی به این دین حنیف باورمند می شود، آن را مطابق فطرت خویش می یابد که برای همه نیازهای او برنامه  دارد؛ دینی «قیّم » و استوار که توانایی به سعادت رساندن او را دارد. قرآن این واقعیت را این گونه برای انسان بیان می‌کند: «روی خود را برای دین استوار کن (با تمام توجه دین را بپذیر) درحالی که اعتدال را پیش گیری و از افراط و تفریط بپرهیزی، دینی که همان آفرینش خدایی است؛ آفرینش خدا تغییر ندارد، آن است دینی قیّم و برپا که به اداره زندگی انسان توانایی دارد » (فاقم وجهک للدین حنیفاً فطرت الله التی فطر الناس علیها لاتبدیل لخلق الله ذلک الدین القیم). در این دین، هم مصالح فرد درنظر گرفته شده هم مصالح جمع و جامعه. حکم، حکم خداست که همگان را دوست دارد نه حکم بشری که خودبین است. در دین حنیف حکمی جز حکم خدا نیست (إنِ الْحُکم إلّا لله).

دیویی :
297/159
کتابشناسی ملی :
6021759
شابک :
9786226635127
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
167
کنگره :
BP65/3

کتاب های مشابه آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد سوم)