امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آشنایی با نهج البلاغه

کتاب آشنایی با نهج البلاغه اثری از دکتر عبدالحسین فخاری است. این نوشتار، شما را با کتابی آشنا می‌کند که برادر قرآن خوانده شده است. درباره کتاب آشنایی با نهج‌البلاغه امیرالمومنین (ع) هرچقدر بخواهی سخنش شیرین و دلنشین است و کلامش وزین و بیانش رسا اما دریغ که کتابش در بیشتر خانه‌ها هست و سال به سال باز نمی‌شود. کسی با دریای علوم او آشنا نیست و نسخه‌های درد را از او نمی‌خواهد.

کسی از زلال معرفتش جرعه‌ای نمی‌‌نوشد. اعجاز کلام نهج‌البلاغه و تازگی و طراوت کلماتش بی‌همتا است و نقادان سخن را به اعتراف کشانده است. حیف است که این گوهر در حجاب غفلت ما مستور باشد و جوامع انسانی از آن همچنان محروم بمانند در حالی که سراپا نیازند. دکتر عبدالحسین فخاری در این اثر کوشیده است تا گوهر کلام امام علی (ع) را از این مهجوری و مستوری خارج کند و از بوستان پرطراوتش گل‌هایی برای شما بچیند؛ تا جلوه‌نمایی کند و با داشتنش بر رقیبان فخر بفروشیم. این شما و این راه روشن فصاحت و بلاغت اعجازآمیز امیر در نهج‌البلاغه.

گزیده کتاب آشنایی با نهج البلاغه

هادی، دانش آموخته آلمان بود و کتاب خانم آنه ماری شیمل مستشرق آلمانی در مورد پیامبر را با نام و محمد، پیامبر اوست را خوانده بود و چنان به ذوق آمده بود که می خواست او هم مقاله ای به آلمانی در مورد آن حضرت بنویسد و برای هفته نامه اشپیگل بفرستد.

گفتم: کتاب او را چگونه یافتی؟ گفت یکی از بهترین کتاب ها در معرفی پیامبر است که حاصل یک عمر تحقیق این خانم آلمانی است. گفتم: می دانی که این خانم با هفتاد اثر در معرفی فرهنگ اسلامی نقش مهمی در معرفی اسلام راستین به هموطنان خود داشت و در آخر هم وصیت کرد که روی سنگ قبرش این سخن امیرمؤمنان را بنویسند که مردمان خفتگانند و چون بمیرند، بیدار شوند و اکنون عکس این حدیث به خط زیبای نستعلیق بر سنگ مزار او در شهر بن آلمان در فضای مجازی و ویکی پدیا قابل رؤیت است. گفت: مبنای مقاله خود را از کجا بگیرم؟


سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
144
کنگره :
‏‫‬‭BP38/09‭‬
دیویی :
‏‫‬‭‭‭297/9515
کتابشناسی ملی :
7391712
شابک :
978-622-99995-7-8

کتاب های مشابه آشنایی با نهج البلاغه