نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چهل حدیث لقمه

کتاب چهل حدیث لقمه توسط محمود شریفی نوشته شده است. مجموعه ی گُل عنوان کلی کتب احادیث موضوعی است که به همت محققان و نویسندگان دینی گرد آمده است و در هر کدام از آن به موضوعی خاص پرداخته شده که زوایای مختلف آن از منظر دین مورد مداقه قرار گرفته است.

در این مجموعه سعی شده است کاربردی ترین موضوعات و مباحثی نیاز بیشتر جامعه است ارائه شود. همچنین تلاش شده تا احادیثی مطرح شوده از حیث سند متقن باشد. این مجموعه شامل چهل آموزه از آموزه های اولیای دین است. 

گزیده کتاب چهل حدیث لقمه

حلال و حرام در زمینه ی نعمت های خوردنی، نوشیدنی، پوشیدنی، کسب مال و درآمد خرج و مصرف کردن مطرح است. یک مسلمان مکتبی، تنظیم امور زندگی اش را در همه ی ابعاد، بر اساس اوامر و نواهی خدای حکیم قرار می دهد از حلال ها استفاده و از حرام ها پرهیز می نماید. به دست آوردن ثروت و مال از بعضی راه ها حرام

است، مثل دزدی، کم فروشی، گران فروشی، رباخواری، رشوه، تصرف در اموال یتیمان و… مال اگر از راه صحیح و مشروع و حلال به دست آید و در راه خیر و خداپسند و حلال صرف شود، مطلوب و قابل تایید است و چه نعمتی بالاتر از این که انسان با ثروت حلال و در آمدهای پاک ، موفق به انجام کارهای نیک، خدمت به مردم، لذت های حلال، سفرهای مناسب و تفریحات سالم شود.

صفحات کتاب :
40
کنگره :
BP143/9‭‏‫‬‭/ش4چ9817 1390
دیویی :
297/218
کتابشناسی ملی :
2607162
شابک :
978-600-6543-02-4
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه چهل حدیث لقمه