نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چهل حدیث ازدواج

کتاب چهل حدیث ازدواج شامل سخنان پیشوایان معصوم ما در رابطه با مبحث ازدواج است که به همت امیرحسین بانکی پورفرد گردآوری شده است. مجموعه ی گُل عنوان کلی کتب احادیث موضوعی است که به همت محققان و نویسندگان دینی گردآمده است و در هر کدام از آن به موضوعی خاص پرداخته شده که زوایای مختلف آن از منظر دین مورد بررسی قرار گرفته است. در این مجموعه سعی شده است کاربردی ترین موضوعات و مباحثی که نیاز بیشتر جامعه است ارائه شود.

محبوب ترین بنا در اسلام، ازدواج است و خداوند یاری فردی را که می خواهد برای حفظ پاکی خود، ازدواج کند، تضمین کرده و قرض او را به عهده گرفته است. همچنین اگر کسی به خاطر ترس از فقر مانع ازدواج کسی شود، به خداوند بدگمان شده است و گناه آن جوان به گردن او خواهد بود. در شرایط کنونی جامعه و با توجه به توسعه‌ی ارتباطات و تهاجم فرهنگی رسانه ها، میتوان امر ازدواج را از اهم واجبات به شمار آورد؛ زیرا متأسفانه لغزشگاه های فراوانی بر سر راه جوانان کشورمان ایجاد گردیده؛ به طوری که با وجود این شرایط، به واقع در جوانی پاک بودن، شیوه‌ی پیغمبری است.


گزیده کتاب چهل حدیث ازدواج

پاسخگویی به نیاز جنسی

قاَل الصَّادقُِ :

وَ لوَ کَانَ إنمََّا یَتَحَرَّکُ للِجِمَاعِ باِلرَّغبَةِ فِی الوَلَد کَانَ غَیرَ بَعیدٍ أن یَفتُرَعَنهُ حَتَّی یَقِلَّ النَّسلُ أو یَنقَطِعَ.

اگر محرک انسان برای عمل زناشویی تنها تمایل به فرزند بود (و هیچگونه لذت و کامیابی در این عمل وجود نداشت)، بعید نبود که در این امر آنقدر سستی کند که نسل بشر کمیاب و یا به کلی منقطع شود.

بهتر از کل دنیا

قاَلَ الکَاظِمُ :

جَاءَ رَجُلٌ إلیَ أبیِ جَعفَرٍ فَقَالَ أبیِ: هَل لکََ مِن زَوجَةٍ؟ قالَ: لا، قَالَ: لَا أُحِبُّ أنَّ لِیَ الدُّنیَا وَ مَا فیِهَا وَ أنّی أبیتُ لیَلَةً لیَسَ لیِ زَوجَةٌ.
مردی، خدمت پدرم؛ جعفر آمد. پدرم فرمود: «آیاهمسرداری؟ » گفت: خیر. فرمود: «من دوست ندارم که دنیا و هر آنچه در آن است، از آنِ من باشد؛ ولی یک شب را بی همسر بگذرانم .


صفحات کتاب :
56
کنگره :
BP143/9/‏‫‬‭ب27چ9
دیویی :
‏‫‬‭297/218
کتابشناسی ملی :
2556955
شابک :
‏‫‬‭978-600-5794-96-0
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه چهل حدیث ازدواج