نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نورالهدی کودک شماره (20)

کتاب نورالهدی کودک شماره (20) توسط محمدحسن درایتی نوشته شده است. هر شماره از مجموعه ی نورالهدی کودک دارای مطالبی است در زمینه قصه و داستان، شعر، گزارش، مقاله، تعلیمات دینی و آشنایی با مفاهیم انسانی، دانش عمومی، کاردستی، بازی و سرگرمی و با هدف رشد ذهنی و عقلی و کسب مهارت و اعتماد به‌نفس. مطالب نشریه نورالهدی کودک، ساده و کوتاه است تا کودکان به مرور که خواندن را می‌آموزند خود بتوانند بدون کمک گرفتن از دیگران بخوانند.

گزیده کتاب نورالهدی کودک شماره (20)

پنجم ماه شعبان بود، 38 سال از آمدن پیامبر به مدینه گذشته بود. آن روز خانه ی امام حسین حال و هوای دیگری داشت. ناگهان در یکی از اتاق های خانه، صدای گریه ی کودکی به گوش رسید.یکی پرسید: این نوزاد فرزند کیست؟دیگری در جوابش گفت: فرزند امام حسین و شهربانو است. آن روز، مردم دسته دسته به خانه ی امام حسین می رفتند و تولد کودک نو رسیده را به آن حضرت تبریک می گفتند.

امیرالمؤمنین هم به خانه ی پسرش حسین رفت، نوزاد را در بغل گرفت. گونه هایش را که مثل برگ گل بود بوسید. تنش را که بوی گل محمدی می داد بویید. از آن جایی که امام حسین، پدرش حضرت علی را بسیار دوست می داشت، نام فرزندش را علی گذاشت. علی کوچک، کم کم بزرگ شد و راه و رسم زندگی را از پدرش آموخت. امام چهارم به نماز و عبادت خیلی اهمیت میداد. برای همین به آن حضرت زین العابدین هم می گفتند، یعنی: زینت عبادت کنندگان. از آن جایی که امام زین العابدین زیاد به سجده می رفت، آن حضرت را سجّاد نیز می گویند. روز عاشورا که امام حسین شهید شد. امام سجاد هم در کربلا حضور داشت. البته چون آن روز خیلی بیمار بود، نتوانست به میدان جنگ برود. خدا خواست که امام چهارم زنده بماند و همچون پدرش امام حسین مردم را به راه راست، راهنمایی کند.

صفحات کتاب :
36
شماره :
20
تاریخ نشر :
مهر 1393

کتاب های مشابه نورالهدی کودک شماره (20)