نظر شما چیست؟

معرفی نشریه نورالهدی کودک شماره (25)

نشریه نورالهدی کودک شماره (25) از مجموعه ی نورالهدی کودک دارای مطالبی است در زمینه قصه و داستان، شعر، گزارش، مقاله، تعلیمات دینی و آشنایی با مفاهیم انسانی، دانش عمومی، کاردستی، بازی و سرگرمی و با هدف رشد ذهنی و عقلی و کسب مهارت و اعتماد به‌نفس. مطالب نشریه نورالهدی کودک، ساده و کوتاه است تا کودکان به مرور که خواندن را می‌آموزند خود بتوانند بدون کمک گرفتن از دیگران بخوانند.

گزیده نشریه نورالهدی کودک شماره (25)

دشمنان اسلام شب هنگام، شمشیر به دست، جلو جمع شدند تا در فرصت مناسب به خانه ی حضرت محمد حمله کنند و آن حضرت را بکشند. پیامبر اسلام خبردار شد و تصمیم گرفت که شبانه از مکه خارج شود. زمانی که آن حضرت از شهر مکه خارج می شد با ابوبکر برخورد کرد و او که از ماجرا آگاه شده بود، همراه پیامبر از مکه بیرون رفت و دو نفری، در تاریکی شب از آن شهر دور شدند. غار ثَور در جنوب مکه در نقطه مقابل مدینه قرار داشت و دشمنان به سمت این غار حرکت کردند تا پیامبر را دستگیر کنند.

غار ثور، پناهگاه خوبی بود و پیامبر آن غار را برای پنهان شدن برگزید. کبوتر سفیدی، روز قبل، از شهر مکه پرواز کرده بود و می خواست در مکانی مناسب آشیانه ای بسازد و در آن جا تخم بگذارد تا کسی نتواند تخم های او را بشکند یا بچه هایش را از لانه درآورد. کبوتر همچنان در آسمان پرواز می کرد و می چرخید تا در دامنه ی کوهی، چشمش به غاری افتاد و دهانه ی غار را برای لانه سازی مناسب یافت. در اطراف غار، چند عنکبوت هم به چشم می خوردند که می خواستند دامی بگسترند تا شکاری به دست آورند و شکمی از عزا درآورند! فردا صبح که دشمنان از رفتن شبانه ی پیامبر آگاه شدند، اعلام کردند هرکس بتواند از مخفیگاه پیامبر خبری بیاورد، به او صد شتر جایزه می دهند.

صفحات کتاب :
36
شماره :
25
تاریخ نشر :
خرداد 1394

کتاب های مشابه نورالهدی کودک شماره (25)