نظر شما چیست؟

معرفی نشریه نورالهدی کودک شماره (37)

نشریه نورالهدی کودک شماره (37) توسط فاطمه السادات میرامامی نوشته شده است. یکی از روش‌هایی که می‌شود بچه‌ها را با خواندن آشتی داد، خریدن و خواندن مجله برای آن‌هاست. نشریه های کودک به سبب مطالب متنوع، به روز، کوتاه و استمرار حضورشان، عادت خواندن مستمر و زمان بندی شده را در کودکان به وجود می آورند و آنان را علاقه­ مند به خواندن می کنند. نشریه های مناسب،‌ ‌با موضوع های داستان، ‌شعر ،دانستنی های عمومی، ‌بازی، سرگرمی و . . در پرورش خلاقیت و کسب مهارت های گوناگون کودک نقش بسزایی دارند.

کتاب نورالهدی کودک یکی از این نشریه هاست که خواندن آن سبب می شود تا کودکان فرصت بیشتری برای لذت بردن از خواندن داشته باشند و با مطالب مختلف برای پاسخگویی به سئوالات شان آشنا شوند.

گزیده نشریه نورالهدی کودک شماره (37)

کرمو یک کرم دندان بود که خانه نداشت. دنبال یک خانه می گشت که نه دست شویی داشته باشد و نه حمام! چون کرم های دندانی این طوری اند. فسّ وفس، رفت تا به دهان قلی رسید. توی دهان قلی را بو کرد؛ اما فوری حالش به هم خورد و داد زد: اَه اَه اَه، این دیگر چه دهان به دردنخوری است! بوی گند مسواک می دهد! تازه، یک دانه سوراخ هم ندارد. چقدر تمیز و به دردنخور! من دهانی می خواهم که بوی موش مرده یا جوراب بدهد. دوباره فسّ وفس رفت تا اینکه به دهان تپلی رسید. دهان او را بو کرد. بوی جوراب می داد.

گفت: آخ جان، پیدا کردم! به به، چه بویی! دلم می خواهد صدسال اینجا زندگی کنم و هزارتا بچه ی خنگول بیاورم. کرمو پرید توی دهان تپلی. وای! عجب جایی بود: همه ی دندان ها سوراخ و سیاه بودند. لای دندان ها پر از گوشت و سبزی گندیده و آویزان بود. یک کرم سیبیلو هم در حال پی پی کردن پشت یکی از دندان ها بود. کرمو پرسید: شما چند وقت است که اینجا زندگی می کنید؟ سیبیلو گفت: سه سال. کرمو باز پرسید: ببخشید، تپلی مسواک هم می زند؟ جواب سیبیلو معلوم بود: نه بابا، هیچ وقت حوصله ی مسواک زدن ندارد...  

صفحات کتاب :
48
شماره :
37
تاریخ نشر :
مرداد 1396

کتاب های مشابه نورالهدی کودک شماره (37)