نظر شما چیست؟

معرفی نشریه نورالهدی کودک شماره (41)

نشریه نورالهدی کودک شماره (41) توسط سیده نرگس میرفیضی نوشته شده است. یکی از روش‌هایی که می‌شود بچه‌ها را با خواندن آشتی داد، خریدن و خواندن مجله برای آن‌هاست. نشریه های کودک به سبب مطالب متنوع، به روز، کوتاه و استمرار حضورشان، عادت خواندن مستمر و زمان بندی شده را در کودکان به وجود می آورند و آنان را علاقه­ مند به خواندن می کنند. نشریه های مناسب،‌ ‌با موضوع های داستان، ‌شعر ،دانستنی های عمومی، ‌بازی، سرگرمی و . . در پرورش خلاقیت و کسب مهارت های گوناگون کودک نقش بسزایی دارند.

کتاب نورالهدی کودک یکی از این نشریه هاست که خواندن آن سبب می شود تا کودکان فرصت بیشتری برای لذت بردن از خواندن داشته باشند و با مطالب مختلف برای پاسخگویی به سئوالات شان آشنا شوند.

گزیده نشریه نورالهدی کودک شماره (41)

ساعت پنج عصر پنجشنبه بود. حنانه با مادر از کانون قرآن آمدند. حنانه هنوز داشت با خودش سوره ی انسان را تمرین می کرد. به پیمان سلام کردند. پیمان که هندزفری در گوش داشت و سرش را در تبلت فرو برده بود؛ متوجه نشد. مادر دستش را بین صفحه ی گوشی و چشم های پیمان تکان داد. وقتی پیمان به خود آمد، پرسید: چرا در را باز نمی کنی؟ پیمان با چشم های قرمز گفت: اِ! متوجه نشدم. کی آمدید؟ حنانه با خنده گفت: مامان! داداش «لم یکن شیئا مذکورا» شده! جمله ای که حنانه گفت، قسمتی از آیه ی اول سوره ی مبارکه انسان است که به وجود نداشتن انسان قبل از خلقت اشاره می کند. پیمان باز هم غرق تبلت شد. حنانه مشغول درست کردن کاردستی کاغذی شد.

این کار را در کلاس خلاقیت یادگرفته بود. ناگهان درب خانه باز شد. پدر بود که از سرکار برگشته بود. در فاصله ای که پیمان حواسش به تبلت و بازی آن بود، پدر با مادر و حنانه خوش و بش کرد؛ بعد، کاردستی حنانه را دید و گفت: حنانه جان، داری قورباغه درست می کنی؟ حنانه گفت: نه بابا، این داداش است! تکه کاغذی را هم که با چسب به آن وصل کرده بود، نشان داد و گفت: این هم تبلتش است.

صفحات کتاب :
52
شماره :
41
تاریخ نشر :
مهر 1397

کتاب های مشابه نورالهدی کودک شماره (41)