امتیاز
5 / 4.5
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 14,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرسش‌های مهدوی

کتاب پرسش‌های مهدوی نوشته عبدالحسین فخاری به ۲۴ پرسش در حوزه مهدویت و انتظار پاسخ می‌دهد. این کتاب حاوی بیست‌وچهار پاسخ به پرسش‌های رایج در بحث مهدویت است شبهاتی در موضوع اصالت، کارکرد، تولد امام، چرایی غیبت، کارگزاران، طول عمر، همسر و فرزندان، رهبری در غیبت، انتظار، علائم ظهور، غلبه بر جهان، دیدار و مشاهده، کاسبان و مدعیان امامت و نیابت، وظایف شیعیان، دورنمای ظهور، جامعه آرمانی، حضور در حج، یاران، پیوند با او، دوستی با او و... که به شکل گفتگوی ساده یک دانشجو با کارشناس و پژوهشگر مباحث دینی تنظیم شده است.

گزیده کتاب پرسش‌های مهدوی

 نوید با سؤالی تازه، وارد شد و بی مقدمه شروع کرد: به ما ایراد می‌گیرند که: اگر می‌گویید امامتان زنده و در قید حیات است؛ یعنی حدود دوازده قرن عمر دارد؛ چگونه ممکن است انسانی عمری چنین طولانی داشته باشد و آیا از نظر طبیعی ممکن است کسی حدود هزار و دویست سال عمر کند؟ گفتم: این سؤال هم تازگی ندارد و از همان قرن چهارم مورد بحث بوده و پاسخش داده شده است. حتی پیش از تولد امام زمان (عج)، از ویژگی طول عمر ایشان سخن گفته‌اند آنجا که شباهت‌های او به پیامبران شمرده شده، فرموده‌اند: «در قائم (عج)، سنتی از نوح وجود دارد که آن طول عمر است». 

می‌دانیم که امام صادق (ع)، عمر نوح را حدود دوهزار و پانصد سال گفته‌اند. قرآن فقط آن بخش از عمر نوح را که پیش از طوفان بوده، ۹۵۰ سال اعلام می‌نماید: «ما نوح را به‌سوی قومش گسیل کردیم؛ او نهصد و پنجاه سال میان آنان زیست تا طوفان ایشان را در برگرفت». قرآن همچنین درباره حضرت یونس می‌فرماید: «اگر یونس از تسبیح‌کنندگان نبود، تا قیامت در شکم ماهی می‌ماند» یعنی اگر خدا اراده نماید، انسان می‌تواند قرن‌ها زندگی کند.

کنگره :
BP224
دیویی :
297/462076
کتابشناسی ملی :
5733912
شابک :
9786229999547
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
106

کتاب های مشابه پرسش های مهدوی