امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اندیشه مهدوی

کتاب اندیشه مهدوی توسط عبدالحسین فخاری نوشته شده است. مجموعه مرزبانی مهدوی شامل متون کوتاه و متنوعی در راستای خدمت‌گذاری به آستان مقدس امام عصر (عج) است. زندگی مهدوی، اندیشه مهدوی، گفتمان مهدوی، معارف مهدوی، یاوری مهدوی، انتظار مهدوی و اخلاق مهدوی به ترتیب کتاب‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

 نشان زرین و زیبای مرزبانی، آنگاه بر بازو یا سرشانه مرزبانان مهدوی می‌نشیند که فکر و ذکر و سلوک و حرکات و سکنات آن ها رنگ و بوی مهدوی گرفته باشد؛ خدمت به آستان مقدس آقای آفرینش که افتخار اولیای الهی است، آرمان مرزبانان است و آنها حاصل نمی‌شود مگر آنکه لحظه‌ها و جلوه‌های زندگی، بینش‌ها و اندیشه‌ها، گفتمان‌ها و تحلیل‌ها، از شمیم عطر و یاد امام مهربانی معطر شده باشد. هر یک از کتاب‌های این مجموعه حاوی یکصد و بیست یادداشت، نگاهی است به این خوانش از امامت و مهدویت که تقدیم شیفتگان حضرت محبوب می‌شود.

کتاب دوم از مجموعه یادداشت‌های “مرزبانی مهدوی”، با نام “اندیشه مهدوی” حاوی یکصدوبیست عنوان از مباحث روز در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و تشرفات است تا نشان دهد وقتی اعتقاد مهدوی در جان منتظران بنشیند، نمودش در اندیشه آنان نسبت به مسائل مختلف
چگونه خواهد بود...

نویسنده در این مقامه‌ها، خود را جای همه مشتاقان آستان مهدوی که افتخارشان خدمتگزاری آن آستان نورانی است  گزارده و اندیشه آنان را در مسائل گوناگون زندگی، بیان کرده است. ممکن است در این برداشت ها، اشتباهی هم رخ داده باشد ولی می توان آن را به مثابه طرح دیدگاه یکی از منتظران و علاقه‌مندان آستان آن امام همام فرض نمود که باور مهدویت به اندیشه های او رنگ داده است که البته خالی از کاستی نبوده و نیست...

درباره نویسنده

دکتر عبدالحسین فخاری پژوهشگر،نویسنده، فعال و ایده‌پرداز فرهنگی هنری، بنیان‌گذار نهادهای اقتصادی بین المللی همچون برند جهانی حلال در ایران در قالب سازمان همکاری‌های اسلامی(OIC)،نخستین مدیر مرکز تحقیقات و اطلاعات اتاق اسلامی و عضو هیأت مدیره (ایکریک icric)، مسئول چند رسانه و پایگاه خبری و نشریه و پدیدآور آثار متعدد تألیفی و صدها مقاله در حوزه ادبیات، اقتصاد ،معارف اسلامی و مهدویت و دبیرکل فعلی «موسسه بین المللی حلال جهانی» و مدیر مسئول پایگاه خبری حلال جهانی و فصلنامه «حلال نشان برین» است.

گزیده کتاب اندیشه مهدوی

ازدواج، سنت زیبای نبوی است. اگر پیامبر خدا عیسی مسیح (ع)، به هر علتی ازدواج نکرد و رهبران مسیحی به غلط ازدواج را کنار نهاده‌اند، پیروان پیامبر اکرم (ص) به پیروی از سنت قطعی او، ازدواج را انجام می‌دهند و این پیوند به تعبیر خود آن حضرت، تکمیل کردن نیمی از دین است. با همسر همراه، توفیقات معنوی شما دوچندان یا بیشتر خواهد شد؛ برکات خانه شما افزون می‌شود؛ در کنار همدیگر به آرامش می‌رسید و خانه‌ای بنا می‌کنید که آثارش می‌تواند جاودانه شود؛ نسل شما باقی می‌ماند و باقیات صالحات شما می‌شود و شما در آن‌ها تداوم می‌یابید.

سیره آل‌الله در ازدواج، آینه یک ازدواج موفق است. پیوند امیرمؤمنان و فاطمه زهرا (س)، بهترین الگوی مؤمنان در پیوند زناشویی است. اقتدا به آنان در همدلی و پشتیبانی از یکدیگر، تقسیم وظایف، تربیت فرزندان، عبادات، سلوک با همسایگان، همراهی در نشیب‌وفرازها و سختی‌ها، تعلیم و تعلم، هدایت، قناعت، صبر و ایثار و خلاصه در همه زندگی، راهگشای سعادت و خوشبختی زوجین در حیات دنیوی و اخروی است. دردمندانه باید اعتراف کرد که همه گرفتاری‌های امروز ما در ازدواج‌های ناموفق یا مشکل‌دار یا منجر به طلاق، دوری از این الگوهاست.
شابک :
9786005637571
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
263
کنگره :
BP224‏‫‭/ف26‮الف‬8 1396
دیویی :
297/462
کتابشناسی ملی :
4675607

کتاب های مشابه اندیشه مهدوی