کتاب ژاپن در آیینه فرهنگ pdf

گزیده ای از گزارش های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درباره جامعه و فرهنگ ژاپن

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ژاپن در آیینه فرهنگ

 کتاب ژاپن در آیینه فرهنگ توسط رایزنی فرهنگی ج.ا ایران در ژاپن نوشته شده و انتشارات بین المللی الهدی آن را منتشر کرده است. ارتباطات فرهنگی، پایه و مبنایی برای تعامل انسان ها با یکدیگر بوده و بر سایر حوزه های روابط جوامع، همانند مناسبات اقتصادی و سیاسی نیز تأثیرگذار است.

امروزه علی رغم رشد و توسعه دانش بشری به ویژه در حوزه ارتباطات و شکل گیری دهکده جهانی، بشر بیش از هر زمان دیگر، نسبت به هم نوع خود بیگانه است. در این میان ریشه بسیاری از منازعات و چالش ها، به عدم درک صحیح از یکدیگر و کاستی ها و نواقص موجود در فهم و درک مشترک فرهنگی بین جوامع باز می گردد. بدین جهت، مطالعات فرهنگی و آشنایی با فرهنگ ملل، یکی از اولویت های اصلی در حوزه ارتباطات و تعاملات فرهنگی به شمار می آید. کتاب ژاپن در آیینه فرهنگ، حاصل همت آقای دکتر حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است که سرمایه ارزشمندی را در شناخت جنبه های گوناگون فرهنگی و اجتماعی کشور ژاپن برای مخاطب به ارمغان آورده است. 

گزیده کتاب ژاپن در آیینه فرهنگ

ژاپن در خصوص برابری جنسیتی به رتبه 121 در رده بندی جهانی تنزل یافته که در واقع پایین ترین سطح در رکورد این کشور می باشد. مجمع جهانی اقتصاد که میزبان نشست سالانه رهبران سیاسی و اقتصادی جهان در داووس است، گزارش امسال را دوشنبه منتشر کرد. این موسسه سوییسی هر سال شکاف های جنسیتی را بر اساس داده های موجود در چهار حوزه اصلی یعنی سیاست، اقتصاد، آموزش و بهداشت تجزیه و تحلیل می کند.

گزارش Global Gender Gap Report 2020، بر روی 153 کشور در سراسر جهان بررسی شده است و ایسلند عنوان یازدهمین جامعه برای برابری جنسیتی جهان را برای یازدهمین سال حفظ کرده است، اسپانیا هم با رتبه 21 به مقام هشتم رسید و اتیوپی با کسب رتبه 35 از رتبه 82 صعود کرده است. این گزارش، ژاپن را در رتبه 121 قرار داده است و نسبت به سال گذشته کاهش 11 رتبه ای را نشان می دهد که به دلیل حضور کمرنگ زنان در سیاست و مدیریت شرکت ها تعلق دارد.

در ژاپن، قانون گذاران زن 1/ 10 درصد در مجلس نمایندگان و زنان کابینه به عنوان وزیر 5/3 درصد را به خود اختصاص داده اند؛ در صورتی که در مقایسه با میانگین جهانی به ترتیب 2/ 25 و 2/ 21 درصد می باشد. مجمع جهانی اقتصاد، دولت ها را در سراسر جهان ترغیب می کند تا برای برابری جنسیتی اقدام کنند و هشدار می دهد که در نرخ فعلی تغییر، دستیابی به برابری تقریباً یک قرن طول خواهد کشید.

صفحات کتاب :
134
کنگره :
DS806‬‬
دیویی :
‏‫‭952‬‬
کتابشناسی ملی :
7519759
شابک :
978-964-439-805-6
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه ژاپن در آیینه فرهنگ