کتاب غنا در آیینه فرهنگ pdf

گزیده ای از گزارش های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درباره جامعه و فرهنگ غنا

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب غنا در آیینه فرهنگ

کتاب غنا در آیینه فرهنگ نوشته رایزنی فرهنگی ایران در غنا است. این کتاب راهنمایی جامع برای شناخت کشور غنا است و کمک می‌کند تا درک بهتری از این کشور داشته باید. ارتباطات فرهنگی، یکی از ماندگارترین و مؤثرترین مناسبات انسانی است که بر پایه گفتگو و تبادل اطلاعات شکل می گیرد. این گونه ارتباطات پایه و مبنایی برای تعامل انسان ها با یکدیگر بوده و بر سایر حوزه های روابط جوامع، همانند مناسبات اقتصادی و سیاسی نیز تأثیرگذار است.

امروزه علی رغم رشد و توسعه دانش بشری به ویژه در حوزه ارتباطات و شکل گیری دهکده جهانی، بشر بیش از هر زمان دیگر، نسبت به هم نوع خود بیگانه است. در این میان ریشه بسیاری از منازعات و چالش ها، به عدم درک صحیح از یکدیگر و کاستی ها و نواقص موجود در فهم و درک مشترک فرهنگی بین جوامع باز می گردد.

گزیده کتاب غنا در آیینه فرهنگ

اسلام بزرگترین اقلیت دینی پس از مسیحیت و از جمله ادیان رایج در سراسر کشور غنا است. حضور این دین در غنا به قرن 10 بازمی گردد. بر اساس سرشماری نفوس و مسکن خدمات آماری غنا، جمعیت مسلمانان حدود 17.6 درصد تخمین زده شده است.

اکثر مسلمانان غنا پیرو اهل سنت هستند و تقریباً 20 درصد آن ها متعلق به فرقه احمدیه و حدود 8 درصد نیز وابسته به مذهب تشیع هستند. تا دهه 1960 و آغاز فعالیت های اصلاح طلبانه "آفا آژورا " که موجب تغییرات چشمگیر به سمت آموزه های فقهی حنبلی مشاهده شد، فقه مالکی رایج ترین مکتب فقهی در غنا بود.

صفحات کتاب :
176
کنگره :
DT510
دیویی :
966/7
کتابشناسی ملی :
7527562
شابک :
978-964-439-806-3‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه غنا در آیینه فرهنگ