کتاب قرقیزستان در آیینه فرهنگ pdf

گزیده ای از گزارش های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درباره جامعه و فرهنگ قرقیزستان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قرقیزستان در آیینه فرهنگ

کتاب قرقیزستان در آیینه فرهنگ نوشته گروه رایزنی ایران در قرقیستان است. این کتاب علاوه بر توضیح روابط فرهنگی ایران و قرفیزستان به بررسی وضعیت اجتماعی و دینی قرقیزستان می پردازد.

فرهنگ قرقیزستان تحت تاثیر زندگی عشایری شکل گرفته است. بر این فرهنگ همچنین فرهنگ‌های روس، ایران و ترکیه نیز تاثیر گذاشته‌اند ولی با وجود آن؛ این فرهنگ کاملا متمایز و منحصر به فرد باقی مانده است. ارتباط فرهنگ قرقیزی با طبیعت را در همه پدیده‌ها می‌توان ردیابی و مشاهد نمود: از طراحی گرفته تا موسیقی. یکی از مهمترین و معروف‌ترین نمونه‌های فرهنگ قرقیز، حماسه «ماناس» می‌باشد؛ اشعار فوق‌العاده طولانی که به صورت شفاهی از نسلی به نسل جدید منتقل شده است. همچنین؛ اسب در فرهنگ قرقیز به عنوان یک حیوان نمادین بوده و هنوز هم هست. قرقیزها از این حیوان به عنوان وسیله نقلیه استفاده می‌کردند و در جنگ ها و نبردها نیز اسب برای قرقیزها نقشی مهم داشته است. 

گزیده کتاب قرقیزستان در آیینه فرهنگ

عربستان سعودی خود را رهبر و مرکز امت اسلامی جهان می داند. به گفته گریگوری کوساچ عربستان سعودی خود را حلقه مرکزی در زنجیره امت مسلمان می داند و توجه اصلی آن کشور معطوف است به توسعه روابط با کشورهایی که در نظر عربستان مسلمان تلقی می شوند. در نگاه سعودی این کشورها آذربایجان و کشورهای آسیای مرکزی هستند.

 پس از فروپاشی اتحاد شوروی؛ عربستان سعودی مسلمانان آسیای مرکزی را به عنوان مسلمانانی می دانست که اسلام را از دست داده اند. این کشور رسالت خود را در احیای اسلام در منطقه می دانست. منظور سعودی از هدف این کمک احیای تفکر اسلامی بوده است. تأثیر و نفوذ دینی عربستان سعودی در جمهوری قرقیزستان در قالب احداث مساجد، آموزش دانشجویان و فعالیت های بینادهای مختلف ظهور و بروز پیدا می کند.

کتابشناسی ملی :
7547723
شابک :
978-964-439-815-5
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
188
کنگره :
DK918/85
دیویی :
958/43

کتاب های مشابه قرقیزستان در آیینه فرهنگ